Airlie Beach - The Whitsundays - Airlie Beach

DAG 16

Vandaag na het ontbijt een 'Touristil-pilleke' (of voor de zekerheid twee) genomen want vandaag brengen we de hele dag door op de ‘Whitehaven Xpress' een boot die op de Great Barrier Reef vaart langs de Whitsunday Islands.

Het is niet koud maar weer bewolkt waardoor ik twijfel of we wel zullen gaan snorkelen. Na een uurtje ben ik het vrijwel zeker... ik zit met m'n fleece op de boot dus verre van dat je me in de water krijgt! ;)

De ene groep gaat snorkelen, de anderen gaan mee met een ‘glass bottom boat' in Mantaray Bay, een prachtige plek om koraal te zien. En ja hoor schitterend... je hoeft zelfs niet door de glazen bodem te kijken, je ziet ze zo ook! Grote van wel 8000 jaar oud, blauwe, fluogroene... allemaal verschillende soorten, allemaal met andere namen maar herinner me geen enkele nog daarvan! ?Wat ik wel weet is dat ze schitterend uitzagen! Als de snorkelaars onderkoeld terug de boot opkomen, gaat het verder.

Onderweg spotten we zelfs een walvis... wat een traktatie! Het is van redelijk ver weg maar we zien hem meermaals met zijn staart naar ons zwaaien! J

De volgende stop is de langste: Whitehaven Beach. En ja, het strand heeft zijn naam niet gestolen, het is echt wit! Uitgeroepen tot een van de beste stranden van de wereld... terecht! Het lijkt gewoon niet echt, het is gewoonweg te wit en te mooi om waar te zijn! :p Het zand kraakt ook echt onder je voeten.

Op dat strand krijgen we ook een Aussie-bbq... waarschijnlijk het mooiste uitzicht dat ik tijdens m'n lunch ooit al gezien heb.

Er lopen redelijk wat mensen, want er zijn toch zo'n 15 boten aangemeerd maar het is er zeker niet overlopen. Gelukkig maar want zo kan ik toch wat mooie foto's nemen. ;)

Om 14u gaan we terug de zee op... deze keer naar de plek die ik al zo lang wil zien... Hill Inlet! Ik ben als eerste van de boot op het eiland want ik wil er om ter langst van kunnen genieten! Via een klim-wandelpad komen we op Hill Inlet Lookout. Op een platform kijken we uit op de Great Barrier Reef... het is gewoonweg adembenemend mooi! Ik kan er op m'n gemakje foto's nemen, filmen en genieten van het uitzicht... ik krijg er geen genoeg van! Ik wil niet terug naar beneden stappen! ;)

Beneden aan het strand verzamelt Milan nog schelpen en koralen... die we niet mogen meenemen want het is ‘National Park'...

We krijgen zelfs nog een zeeschildpad te zien...

Op de terugweg via ‘the Whitsunday Passage' glinstert de zon over het water en zijn er in de verte ook weer enkele walvissen van de partij... Wat een natuurpracht was dit vandaag!

Reacties

Reacties

mama en papa

Jullie leven daar nu werkelijk in het paradijs ! Durf je al denken aan Waarschoot?

Carine

Amai, als ik dat allemaal lees, probeer ik er mij er een beeld bij te vormen en het lijkt wel alsof jullie in een film beland zijn ! Ongelooflijk wat jullie al allemaal al gezien en beleefd hebben, het klinkt werkelijk fantastisch ! Ben al zeer benieuwd naar de foto's. Je bent zeker aan het genieten, groot gelijk, je hebt het verdiend !
Amuseer jullie verder hé !
Veel liefs x

jan en annemie

Waw! Wat een ervaringen doen jullie daar allemaal op zeg!
Deze zullen jou maar vooral ook Milan levenslang bijblijven. Wat een vakantieverhalen zal hij kunnen vertellen bij juf Wendy in de kring.
Ook al heel benieuwd naar de foto's.

Hier afwisselend weer: zon...en regen af en toe!
Toch nog heel lang vakantie!

Genieten hee!
zoen

je zus

Elaba, eindelijk eventjes tijd gevonden om je verhalen te lezen...wat een avontuur daar, je hebt toch echt al fantastische dingen gezien!Bedankt voor je foto's via gsm, je wil me nog meer jaloers maken zeker?:-)Tof dat je alles zo neerschrijft, zo ben je toch nog dicht bij ons hé...Bravo, ik vind je echt sterke madam, ben fier op jullie beiden!Geniet er verder van, ben écht benieuwd naar de foto's. Lieve kussen xxx

Wendy

Amaai, reeds zoveel gezien en meegemaakt! Ik ben echt wel benieuwd naar de vele reisverhalen van jullie! Milan zal kunnen vertellen tijdens de kringgesprekken.

Rosy

Hey Bérénice en Milan,

Ik lees voor het eerst jullie verhalen aangezien ik zelf net terug ben van een zalige vakantie! Waw, wat doen jullie daar allemaal?! Schitterend gewoon!
Geniet nog met volle teugen daar!

Vele groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!