Relaxen op Koh Samui

Dag 15

Vandaag ervoeren we voor de eerste keer tijdens onze reis vertraging! We hebben vanochtend zo’n uur op de ferry richting Koh Samui zitten wachten. En geloof me gezellig is wat anders als je daar met heel je kleerkast aan zit (lange jeans, T-shirt met lange mouwen, fleecevest rond geknoopt en bergschoenen) omdat dit niet in de valies past! ;) En de eerste keer sinds de tempeltour in Bangkok, denk ik, dat de zon volop scheen… en met 30°C hoeft dit echt niet hoor!

En de zon is verraderlijk hoor want Milan zijn schouders zijn voor de eerste keer in zijn leven verbrand van (eer)gisteren op Koh Tao. De zon zat nochtans niet volledig uit en ik heb op 3 uren tijd 2X factor 50 gesmeerd en toch nog….

Dus een 1.5u later dan gepland arriveerden we in Koh Samui. Alles is zo ongelooflijk goed georganiseerd. Je krijgt een sticker op met waar je moet afgezet worden en zo weten de mensen aan de pier direct welke kant ze je uit moeten sturen om je op de juiste bus te steken. Petje af hoor, ik had nooit verwacht dat verplaatsingen zo vlot zouden lopen. (Trouwens als ik dat vergelijk met Italië vorig jaar…?!?!)

En dat was ook op die kleine luchthaven zo. Ze kwamen onmiddellijk naar ons toe met de vraag of we al vervoer hadden en indien niet brachten ze ons zo naar de taxistand waar een kleine minivan klaarstond om allen die dezelfde kant uit moesten, één voor één te droppen. En nog goedkoper dan de taxiservice van de verblijfplaats die ik oorspronkelijk geregeld had.

Oké bon, terug naar Koh Samui. Aangekomen op ons bestemming, moesten we nog even wachten tot de kamer klaar was. Gelukkig heeft dit niet langer dan een halfuur geduurd want we hadden honger en wilden echt naar het strand toe.

Tijdens het wachten ben ik dan even naar de supermarkt geweest en heb er zachte piccolo’s en vleesworst en chocomelk gekocht.

Op de kamer ons lunchpakket gemaakt en vertrekken maar! Volgens Milan was dit het lekkerste (koude) eten dat hij sinds ons verblijf gegeten had! ;)

Het strand van Lamai Beach was koraalvrij en superfijne kiezeltjes of korrelig zand… ‘k weet niet goed hoe ik het moet noemen! ;) Ideaal om een middagje te relaxen. Zee in, boekje lezen, zee in, boekje lezen,… De temperatuur van het water was super, de zee was kalm en superweinig volk aan het strand. Zaaaalig!

Of toch volk... een bende schoolkinderen werd losgelaten op het strand en ze moesten de mensen en meer specifiek toeristen een enquête laten beantwoorden. En ze oesten dit in 't Engels doen: What's your name? Where are you from? ('Belgium' kenden ze niet dus heb ik maar 'Europe' gezegd ;-)) How old are you? What do you do for a living? Why did you come to Koh Samui? What is your favorite place in Thailand? Do you know any Thai words? Ze waren met vieren, denk ik, en één meisje voerde het woord en moest vooral veel vertalen voor de jongen die het moest noteren! ;)

Milan maakte er ook kennis met ‘Tiger’ en ‘Edgard’. Tiger was de hond van het resort en Edgard, de hond van een Thaise vrouw die haar husky daar elke avond aan het strand uitliet. Het was een pup van 4 maanden dus nog heel speels. Milan, zot van honden, vond het uiteraard geweldig! En de Thaise vrouw had niet liever dat hij er wat mee rondcrosste.

Het begon al redelijk donker te worden dus terugkeren naar ons verblijf voor een verkwikkende douche en dan op zoek naar wat eten. Milan had gewoon terug zin in een boterham en dat was oké voor mij. Zelf toastbrood uit een zak smaakt als je 15 dagen geen brood meer hebt gezien! ;) Vanavond proefden we ook voor de eerste keer zo’n Thaise fruitshake waar ik veel mensen al had mee zien rondlopen. Het zag er heel lekker uit maar ik vreesde dat ze er aan die kraampjes gewoon leidingwater bijvoegden en diarree kon ik missen als de pest. Maar vanavond hebben we toch maar eens gedurfd en wat bleek? Deze shake bestond gewoon volledig uit vers fruit, daar ter plekke geperst! Mmmm, mangoshake, heerlijk!

En zo zat onze dag er ook weer op. Morgen staat er weer een tour op het programma!

Nog één ding: ik weet niet wat die beesten in Thailand tegen me hebben maar als er een plekje is waar er geen DEET gewreven is of als de DEET net is uitgewerkt, hebben ze me te pakken. In België kijken de muggen niet naar me om en hier vallen ze me letterlijk aan!

En niet alleen de muggen hé… Vanmiddag kom ik na een zwempje in de zee uit het water en sta ik vol met prikjes. Ik zeg nog in het water tegen Milan “Grrr, er prikt hier altijd zoiets” maar ik zag niets. De tweede keer in de zee van ’t zelfde… echt hatelijk! Het voelt als brandnetels en ziet uit als plekjes waar een mug net gestoken heeft. Iemand ervaring mee? Of is dit weer iets dat enkel ik tegenkom?! ;)

Reacties

Reacties

mama en papa

Goed kunnen genieten dus weer . Spijtig van al die vieze beestjes hé, smeren dan maar. En Milan heeft zijn hartje kunnen ophalen met de hondjes, hij zal blij geweest zijn, ook met zijn boterhammetjes.

ann

bé, zijn het geen zee-egels? of kwallen?

Berenice

'k Denk het niet aan, Ann, want ik zie niets maar dan ook niets! Ik voel soms dat ik geprikt wordt maar een zee-egel of kwal zie je wel hé maar ik zie niets bewegen in het water... Vandaag weer van 't zelfde... ik snap er niets van. En de clou is: Milan zwemt in diezelfde zee maar hij heeft er natuurlik geen last van! ;)

mariane

Het zijn kleine kwalletjes die prikken

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!