Airlie Beach

DAG 15

Na de nachtrit van 0.40u arriveren we in Airlie Beach. De uitvalbasis voor de prachtige Whitsundays. Eigenlijk viel de nachtrit heel goed mee... duurde 6 uren waarvan we beiden bijna de hele tijd geslapen hebben... buiten m'n verwachting want het vliegtuig was erger.

We logeren in ‘Bush Village Resort' in een prachtig vernieuwd huisje... er is zelfs een inloopdouche... wat een luxe. De voorbije weken niet zo luxueus geaccomodeerd geweest. Het ontbijt is ook echt lekker met toast, warme muffins en fruit.... wat wil je meer? Eerst wat boodschappen gedaan en dan Airlie Beach verkennen. Het was warm maar bewolkt... jammer want daardoor kleurde het water minder turkoise! ;)

In het cetrum van Airlie Beach is er een lagoon waar Milan een zwempje heeft gedaan maar daarvoor vond ik het toch wat te frisjes. We hebben ook schelpen en mooie stenen gezocht op het strand.

Eigenlijk valt er in Airlie Beach niet superveel te beleven... het ene bookingskantoor naast het andere... het ene souvenirwinkeltje naast het andere... en het ene restaurant naast het andere. Airlie Beach is echt gewoon een uitvalbasis om naar de eilanden in de Whitsundays te gaan of te cruisen op de Great Barrier Reef. Maar da's voor morgen...