Rockhampton - Baralaba

DAG 12

Om 6.30u worden we opgepikt voor ons verblijf op de boerderij in 'the outback' van Queensland. Het is een rit van 1,5u maar nog op tijd daarom van het ontbijt mee te genieten. Boterhammen met pindakaas... niet typisch Australisch maar lang geleden dat ik dat nog eens gegeten heb. ;)

Het valt me op dat 'the outback' hier superdroog is. Ik verwachtte dit in 'the red centre' maar eigenlijk minder hier daar dit 'the beef capital' genoemd wordt maar blijkbaar halen de koeien en paarden genoeg voedingsstoffen uit dat droge gras. De koeien zien er ook grappig uit, ze hebben afhangende oren... koddig! :p

Na het ontbijt maken we kennis met Wally, een wees-kangoeroe van 10 maanden oud... wat een schatje! Er is nog een kleintje ook... 6 maanden en je kan hem overal meedragen in een draagzak... precies zoals mama's buidel. Wally's mama is doodgereden en Wally zelf is gered geworden uit de buidel. Dus ja, nu vertroetelen alle toeristen beide kangoeroes! <3

Tijd om onze versleten plunje aan te trekken want 'we go horse riding'. Als ik de naam van m'n paard hoor, ben ik toch een beetje ongerust: 'Rebel'... gaat dat wel goed komen? Buiten het feit dat Rebel helemaal niet doet wat ik hem opdraag, is hij een braaf paard! :p

Paard gezadeld, helm aan en daar gaan we... de rit is fantastisch! We rijden doorheen de Australische outback... op het Myella domein wat 2600 acres groot is. Een uurtje genieten van de rust, de stilte, de natuur en de massa's kangoeroes. Het geeft je een ongelooflijk vrij gevoel!

Na de rit moeten we ons paard borstelen en voederen. En dan is het tijd om zelf gevoederd te worden! Een heerlijke lunch 'home cooked'... echt lekker: pompoensoep, 'meat pie', pasta- en aardappelsalade, groenten en mango van hun eigen boomgaard. Jammie! De beste lunch tot zover in Australie!

Na de lunch mogen we in de laadbak van de 4x4 voor een rit doorheen het ruige landschap. We gaan kijken of de waterpoelen niet droog staan... indien dit het geval is (wat zo bleek te zijn) krijgen de paarden vitamines bij in hun water. En weer de ene kangoeroefamilie na de andere gezien...

Na de avontuurlijke rit moeten de kalfjes met de fles melk gegeven worden. Een zware klus ondervindt Milan want kalfjes zijn gulzige dieren als het op hun fles aankomt! :p Ook koeien melken kan niet ontbreken en ik blijk er nog redelijk goed in te zijn ook... er schuilt meer boerin in me dan ik dacht! :p

Na het koeien melken heeft Milan nog even rond gecrosst op de BMX tot de avond viel.

We sluiten de avond af met een alweer heerlijk dinner.Die 'home cooked meals' smaken hoor!

Reacties

Reacties

mama en papa

Yes, toch eens lekker gegeten daar !
Milan zal nogal genoten hebben met al die dieren, zo'n echte dierenvriend nietwaar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!