Brisbane - Rockhampton

DAG 11

Tricia en Zaneta doen om 6u 's ochtends heel veel moeite om ons nog een lekker ontbijt voor te schotelen. En wat moet ik natuurlijk zeker eens geproefd hebben? Vegemite. Een woord heb ik ervoor: JAKKES!!! Ik heb echt veel moeite moeten doen om het niet weer uit te spuwen... Tricia en Zaneta vonden het hilarisch natuurlijk. Sommigen groeien op met Vegemite in de papfles... tjonge, een verschrikkelijk zout goedje!

We staan net op tijd op de luchthaven voor onze vlucht naar Rockhampton. En wat blijkt? Deze vlucht bestaat niet meer! HELP! 'Don't worry, love'... bij de helpdesk boeken ze me om naar een andere vlucht. En een uurtje later zit ik op het vliegtuig richting Rockhampton.

Geen pick-up deze keer dus met de taxi naar het hotel. Het Criterion hotel blijkt een prachtig historisch gebouw te zijn aan de Fitzroy river. Niet slecht! ;)

In Rockhampton valt er eigenlijk niet veel te beleven. We verblijven er enkel omdat we morgen om 6.30u worden opgehaald voor onze 'farmstay'.

In de namiddag - na een dutje want de korte nachten begonnen in m'n kleren te kruipen - hebben we wat gekuierd door het stadje. Niet te veel actie want het was broeierig warm.

Het dinner hebben we genomen in 'the Bush Inn', de aanpalende taverne in dit historisch gebouw in dezelfde unieke stijl. Het paste zo echt in de sfeer van deze 'beef capital' met z'n cowboys! Morgen zien of we ook voor het Australisch boerenleven gemaakt zijn! :)

Reacties

Reacties

mama en papa

Pas vandaag alles gelezen. ik dacht dat je geen tijd zou hebben om te schrijven, maar zie, heel interessant om te lezen. Met die slangen moet dat nogal wat geweest zijn voor Milan en kangoeroes die uit je hand eten, zalig !
En nu naar de witte stranden, we duimen voor veel zon, want je hebt het al koud gehad lees ik; Dikke zoen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!