Brisbane

DAG 10

Vandaag zit ons avontuur in 'the red centre' er op. We nemen een binnenlandse vlucht richting Brisbane. En 't goede nieuws van de piloot: het is 26 graden! Yes!

Op de luchthaven worden we heel hartelijk verwelkomd door Tricia en Zaneta. Tricia is een pennenvriendin die ik - volgens haar herinneringen - heb leren kennen toen we 14 waren... dat zou wel eens correct kunnen zijn en via Facebook was contact houden veel gemakkelijker geworden. We hadden elkaar voordien nog nooit gezien dus best wel spannend. Maar alles fantastisch dus!

Ze namen ons beiden op sleeptouw om toch een beetje de sfeer van die toch wel grote stad op te snuiven. We reden naar Brisbane River waar we getrakteerd werden op een echte Aussie barbecue en die hou je natuurlijk in het park. Die Aussies zijn zo joviale mensen, zo open... praten tegen iedereen die ze er in het park tegenkomen alsof ze ze al jaren kennen. Dus helemaal niet zoals ik ben! ;) De bbq was heerlijk! En met de zon die onderging op de achtergrond een prachtig gezicht! Natuurlijk wel jammer dat om 17.30u je dag er al op zit nu in winter down under. Naast de bbq-lekkernijen heb ik ook nog geproefd van de typische Australische zoetigheden... en ja vooral veel suiker! Niet echt helemaal m'n ding maar wel tof van Tricia dat ze daaraan gedacht had want zo heb ik elk Australisch dessert of snoepje eens geproefd.

Na de bbq hebben we de City Cat genomen... een boot die de verschillende plekken in de stad met elkaar verbindt. Aan 'South Banks' zijn we uitgestapt want daar is het hart van de stad... een promenade met restaurants en een aangelegde lagune. Het is er zo gezellig! Milan heeft er in het donker in een'fonteinenspeelpark' geravot tot hij het toch wat koud begon te krijgen.

We sluiten de dag af op een terras op Mount Cootha, daar zie je een zicht op heel de stad en surroundings. Waw, wat is Brisbane groot!

Bij de ouders van Tricia in de buitenwijk van Brisbane blijven een nachtje logeren. Vlug naar dromenland want om 5.30u gaat de wekker voor onze vlucht naar Rockhampton.