Desert Park - Alice Springs Sight seeing

DAG 9

Vandaag is onze laatste - echte - dag in Alice Springs aangebroken. Ik kan niet geloven dat we al 10 dagen weg zijn van huis. Help!!!!!!!!!! Het vliegt!

Om 7.45u worden we aan de hostel opgehaald voor een bezoek aan de 'Desert Park' in de buurt. Het is een zeer groot domein aan de voet van Mount Helen. Je leert er een heleboel over vogels en planten uit de omgeving. Om 10u nemen we ook deel aan een vogelvoorstelling waarbij roofvogels over je hoofd zoeven. Het leukste vonden we het 'kangaroo park'. Je wandelt er een omheining binnen en wandelt gewoon tussen de kangoeroes. Onze voormiddag sluiten we af in 'the nocturnal house'.

Het was een leuke ochtend maar het blijft een park waar de dieren gehouden worden. We hebben de afgelopen dagen al zoveel meer beleefd en gezien in 'the wild'!

Vanmiddag zetten we onze Hop-on-hop-off-tour verder. Dus met de bus naar de laatstebezienswaardigheden van Alice Springs. Het weer verandert razendsnel en gelukkig zijn de twee laatste bezoekjes binnen want het begint nogmaals te regenen... Ben ik echt wel in Australie?! ;)

Als leerkracht wou ik 'The School of Air' niet missen. Waw, zo'n schitterend initiatief. Het gebeurt natuurlijk zoals jaren geleden niet meer via de radio maar sinds 2005 zijn ze allemaal definief overgeschakeld op het internet. The School of Air geeft les aan 140 kinderen van 6 tot 14 jaar. Na die leeftijd is de enige mogelijkheid tot educatie 'boarding school'. Ik kan je nog zoveel meer vertellen over the School of Air... maar je kan natuurlijk ook gewoon googelen he! ;)

Na een dik uur pikt de bus ons weer op voor wat voor Milan beslist het hoogtepunt is van de bezienswaardigheden in AS, nl. 'the Reptile Centre'. In terraria zie je er verschillende 'lizards' en slangen. Niets speciaals maar in een van die ruimtes loopt Frank, een goanna. Je kan hem gewoon aaien. Niet over zijn hoofd of aan zijn staart want dat heeft hij niet graag, wel zijn rug. In de gietende regen zijn we buiten even gaan kijken naar de aquarium waar een krokodil zit. 'No swimming'... dat vond Milan wel heel grappig. Om 15.30u is er nog een kleine voorstelling en wat mogen we achteraf... verschillende 'lizards' op de schoot nemen of misschien eens een slang in de nek? Natuurlijk willen we dat! Rarara, wat Milan nu weer als huisdier wil? Indeed... a snake! Ik heb hem even zoet kunnen houden met een fopslang! ;)

Normaalgezien is het van daar terug naar de hostel maar de vriendelijke buschuffeur Ramona brengt ons naar Heavitree Gap. Het enige plekje dat we in AS nog niet gezien hadden en 'a must do' was. Heavitree Gap is dus een rots en aan de voet ervan ligt een caravanpark. Die caravans interesseren me niet maar wel de wallabies die er bij zonsondergang naar beneden komen. Aan de receptie kan je er een zak eten kopen op de wallabies te voederen. De wallabies leven er gewoon in het wild maar zijn verwend door de toeristen uit het caravanpark omdat ze er eten krijgen. Tja, waarom zou je dan zelf op zoek gaan naar eten he? En dat weten die wallabies... tegen zonsondergang dalen ze uit hun slaapplaats naar beneden en en komen uit je hand eten. Zo tof! De ene is natuurlijk al banger dan de andere maar als je geduldig bent, is het geen probleem. We kregen zelfs meer dan eens een kleine Joey in de buidel te zien. We bleven er zo'n 2 uren tot we versteven waren van de kou! ;)

Een hapje eten leek me niet slecht en in het caravan park was het 'Fish and Chips night'... wat zich vertaald als frieten en een vis met oliebolomhulling ;) op een groot vel papier... kan het nog vettiger?! ;) Nu ja, met de muzikant op de achtergrond en een heleboel Aussies die uit een papier eten, was ook ditweer een toffe ervaring!

Met de taxi terug naar de hostel en hup in bed want morgen vliegen we richting Brisbane.

Bart Huyghe

Dag globetrotters!
We zijn net terug van 2 weken Italië maar wat jullie daar meemaken is natuurlijk andere koek! Heb net alle reisverhalen in één keer gelezen en het is superleuk om jullie belevenissen zo 'nearly live' op de voet te kunnen volgen. Nog veel reisplezier en leuke avonturen gewenst voor de rest van jullie trip down under. PS: nog niet duizelig van zo ondersteboven te lopen?

Julie

Net een hele tijd zoet geweest met het lezen van jullie reisverhalen! Het klinkt super! Ik ben toch wel een beetje jaloers hoor. Ik vind het fantastisch dat je je droom waarmaakt! Ook voor Milan is dit een echt avontuur! Ik kijk uit naar de foto's... en naar de volgende verhalen. Zo reizen we toch een beetje mee hé!
Kjell en ik hebben ook een hele leuke reis gehad. We hebben er van genoten om eens twee weken weg te zijn. Het avontuur was bij ons wel heel ver te zoeken, we hebben vooral veel gezwommen, geluierd, gegeten en gedronken. Dat is bij jullie wel anders! Nog heel veel plezier!!!
Vele groetjes,
Julie xxxx