Alice Springs sight seeing

DAG 8

Vandaag slapen we uit... of dit is toch de bedoeling maar mij lukt het niet... om 7.30u klaarwakker. Gelukkig kan Milan wel uitslapen tot 9u.

Vandaag hebben we geen tour gepland. Nog even op ons eentje de stad bekijken. Het is een warme dag vandaag dus lunch op 'Anzac Hill'. Van daaruit wandelen we naar 'the Royal Flying Doctor Service'. Wie heeft het niet gezien enkele jaren geleden... 'The Flying Doctors' op TV? Wij thuis in ieder geval wel. Het is in ieder geval een schitterend initiatief. Wisten jullie trouwens dat dit een privemaatschappij is? We kregen er een film te zien met de geschiedenis en werking van de RFDS en konden het allemaal van dichtbij meemaken met zicht op de communicatiekamer. Er waren op het moment twee 'rescue operations' aan de gang. Eentje had zelfs code 1 wat dus levensbedreigend betekent, de andere was een man ergens bij Uluru maar daar ging het 'maar' over code 2... niet levensbedreigend. In het museum kon je er meer hebbedingetjes zien. Het eigenlijke vliegtuig hadden we enkele dagen geleden al gezien aan het 'Aviation Museum'.

Vandaaruit terug naar het centrum van Alice Springs. Tijd voor souveniertjes! Ik wou Alice Springs niet verlaten vooraleer ik een galerij had gezien. Doen dus! Prachtige Aboriginalwerken hingen er... en kunstliefhebber als ik ben, ik heb het niet kunnen laten er eentje op de kop te tikken. De meesten zijn in felle kleuren maar da's minder mijn ding... ik ben gegaan voor een sober wit werk op een zwarte doek.

Na de galerij naar de echte souvenir shops voor enkele echte Aussie-hebbedingetjes! We sluiten de avond af bij de Italiaan in de buurt daar het donker begon te worden en de lucht weer grijs werd. Blijkbaar ligt die Italiaan in een 'non alcohol area' want je kon er geen alcohol verkrijgen. Raar he!

Terug naar de hostel om valiezen te pakken want morgen was reeds onze laatste volle dag in Alice Springs.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!