Alice Springs - Kings Canyon

DAG 5

Wekker om 4.30u... wat een nachtmerrie! ;) Vandaag start onze driedaagse trip naar het hart van Australie, het icoon van Australie nl. Uluru of beter gekend in Europa als Ayers Rock.

Het busje zit goed vol... een bende twintigers... Milan, de jongste en ik, de oudste van de hoop! :p

De eerste dag is het zwaarst daar we een rit van zo'n 6 uren voor de boeg hebben. Uiteraard wordt er langs de weg gestopt. De eerste stop is een 'camel farm' en natuurlijk hebben Milan en ik een ritje gemaakt op een kameel. Eddy - de kameel- had er niet veel zin in... 'Up Eddy!' ... want het duurde een tijdje tegen hij op z'n poten wou gaan staan... het was dan ook nog maar met moeite 8u... can't blame him! :) Best hoog op een kameel! We kregen op de 'camel farm' ook een klein kameeltje te zien. Die was niet zo donker van kleur als de volwassen kamelen maar eerder licht beige. De kamelen lopen er trouwens gewoon in 'the wild'... we zagen er enkelen gedurende onze trip.

Terug de bus voor enkele uurtjes. Lunch kregen we aan de voet van Kings Canyon. Een prachtig gebergte, jammer genoeg strooide de regen roet in het eten... ja, ja, ook in de woestijn regent het! En ik heb in Alice Springs voortdurend gehoord dat de winter van 2010 wel heel bijzonder is: superkoud en supernat... Klinkt dit niet lekker Belgisch?! ;) Dus door de regen konden we Kings Canyon niet beklimmen, te gevaarlijk! Wel konden we een prachtige wandeling maken doorheen het gebergte. Foto's achteraf zullen dit wel beamen.

In Kings Creek Station stopten we nog even om alcohol op te slaan want een groep twintigers lusten wel een biertjebij het kampvuur! ;) Dit kampvuur kon je natuurlijk enkel hebben als er ook effectief hout werd gesprokkeld dus even stoppen langs de weg... Milan vond dit natuurlijk schitterend. Met dikke takken sleuren voor het kampvuur straks.

Een laatste stop in de 'bewoonde wereld' of wat moet doorgaan voor bewoond want meer dan een verlaten tankstation met WC's moet je je er niet bij voorstellen. Kledij voor de nacht aandoen... geen nachtpon maar wel een warme trainingsbroek en dikke fleece cause it get's freezing in the desert.

Op de tonen van 'Passenger' rijden we naar ons bush camp... ECHT in the middle of nowhere. Geen licht, geen gebouwtje... niets! Enkel een houten barakske waar je een gat in de grond vindt voor je weet wel wat en een plek voor het kampvuur. Een zeil gespannen voor moest het beginnen regenen en dat was het dan... the real outback! Het dinner werd klaargemaakt op het kampvuur... chili con carne. Alles OK wanneer je beestig veel honger hebt! ;) En na onze maaltijd bedtijd! Een heel avontuur want we slapen gewoon in openlucht. Neen, geen tenten ook! Elkeen krijgt een 'swag', da's een soort canvas slaapzak met een mousse matje in vanbinnen. Daarin kruip je met je eigen slaapzak. Je ritst de swag helemaal tot boven toe zodat je beschermd blijft tegen de vochtigheid... en ongedierte zeker... maar dat zei hij er niet bij! ;) Slaapwel allemaal!

Véronique

Amai Bérénice spannend allemaal he!!
Tof dat je dat allemaal opschrijft, ook voor jezelf later als herinnering!
En Milan, zeg, die beleeft ook de tijd van zijn leven denk ik!!
Lieve groetjes!!