Alice Springs Sightseeing

DAG 4

Vandaag namen we de hop -on-hop-off-tour in Alice Springs. Met deze tour ga je eigenlijk een beetje je eigen gangetje, het enige waar je rekening mee moet houden is dat de bus stopt op bepaalde tijdstippen aan de bezienswaardigheden, voor de rest kies je helemaal zelf hoe lang je blijf en wat je wilt bekijken. Zeg maar een beetje een soort taxi...

De eerste stop was 'Alice Spring Telegraph Station'. Ja, het woord zegt het zelf he... de gebouwen uit 1899 kan je er bekijken. Eeen heel mooi domein. Niet dat ik absoluut aan geschiedenis wou doen - of toch zeker niet Milan wou aandoen ;) - maar de gids vertelde ons dat je er soms wallabies kan spotten. Rond de gebouwen hadden we geen geluk dus hebben we wat rond gewandeld op het prachtige natuurgebied er rond... gewoonweg schitterend! Ik ga vanavond mijn ogen doen en weer de rode rotsen en het kabbelende water voor m'n ogen zien verschijnen. Ook Milan vond het er zaaaalig... in de beekjes met stenen en takken dammen bouwen. Voor ons ookspeciaal is papegaaien gewoon in het wild zien vliegen. We hebbenze zelfskoekjes gevoerd. Ze kwamen toch op zo'n meter afstand en viertal papegaaien samen zien is niet uitzonderlijk.

Maar wallabies zien is niet gelukt. Jammer! Terug de bus op richting Todd Mall. De buschauffeur was ook de gids van de uitstap gisteren naar Mac Donnell Ranges dus hij kende ons al een beetje en vroeg 'Any luck?' omdat hij wist dat we er wildlife wilden spotten. Hij zei tegen de andere toeristen op de bus dat hij traag door het natuurpark wou rijden omdat wij Europees waren en 't voor ons heel bijzonder was om wildlife te zien te krijgen. Dus ook de andere Australische toeristen op de bus hielden een oogje in het zeil... en... ja, ja, een dame riep 'ik heb er ene gezien!' En de vriendelijke buschauffeur - heeft zich ondanks zijn strakke reisschema - gekeerd en zo kregen we ons eerste - voor mij eigenlijk de tweede maar deze gisteren was wel heel ver weg - wallabie te zien. Hij lag lekker lui in het zonnetje rond te kijken... echt een grappig zicht! :)

Verderop op onze route lag Anzac Hill. Een uitzichtpunt over de stad waar we een drietal minuutjes zijn gestopt vor fotos. We wandelen zeker nog eens terug want Milan wou er graag eens een kijkje nemen door zijn verrekijker.

Op Todd Mall was het deze keer heel bedrijvig. Er was een kleine handarbeidmarkt en het was er gezellig druk. Milan heeft voor de verandering nog eens stenen gekozen voor in zijn collectie. Nu ja, niet iedereen heeft stenen uit Australie natuurlijk! Nog zoveel mooie handarbeid te zien maar ik heb wijselijk toch nog even gewacht met de souvenirs... of toch... ene armband! ;)

De volgende stop was het vliegtuigmuseum. In de hangars van de vroegereluchthaven van Alice Springs kon je er enkelevliegtuigen bekijken. Dat Milan het de max vond moet ik niet zeggen zeker?! Ik vond het feit dat ze zo in een hangar stonden ook wel iets hebben...

'Araluen Centre' is een museum even verderop wandelen. We hebben er natuurlijk prachtige Aboriginal kunst bekeken. Maar tof was ook het 'beanie festival' dat er liep... een heleboel toffe mutsen werden er tentoongesteld. Je kon er zelfs eentje op de kop tikken, al waren de meesten reeds verkocht. Honderden mutsjes... gek, kunstzinnig, kleurrijk... Milan vond dit te gek! Letterlijk en figuurlijk dan! ;)

Verder ging het dan naar 'The Ghan Museum'. Je moet geen Australiegek zijn zoals ik om te weten dat The Ghan de trein is die the centre of Australia doorkruist. Er staat een stoomtrein en je kan ook binnenstappen in een van de oudere Ghanmodellen en zien hoe de wagons er vanbinnen uitzien. Milan vond de smalle gangen tussen de verschillende coupes maar griezelig. Ik vond het interieur echt uniek!

De laatste stop was 'Museum of Road Transport'... deze kan je met een zoon natuurlijk niet overslaan. Er staan daar zeker honderd auto's en trucks... Op een uurtje krijg je ze niet allemaal te zien dus we kregen omdat het al laat in de middag was een 'two day- pass' om een van de volgende dagen nog eens terug te komen. Australie is allesbehalve goedkoop maar ik merk dat ze echt we zorg dragen voor 'hun' toeristen.

Om 17u zat de tour er op. Weer naar Todd Mall - die er weer verlaten bij lag - voor een hapje. De eerste keer op restaurant: Milan kiest vertrouwd en gaat voor een spaghetti en ik probeer een visschotel. De spaghetti was natuurlijk zo lekker niet als deze die mama maakt ;) of die van de Kastart mag er ook wel wezen :p maar ie was zeker oke. De visschotel was lekker - niet waw - al moet ik toegeven dat de frietjes erbij me echt gesmaakt hebben! :p

Vlug valiezen pakken, want eentje van de twee trolleys gaat voor drie dagen in stored luggage want morgen gaan we op driedaagse naar de ECHTE outback. Uluru see you tomorrow! :)

Reacties

Reacties

Marijke

Het klinkt fantastisch! Maak maar super veeeeeeeeeeeeeeeel foto's!
dikke zoen
Marijke

fien

leuk om je reis te volgen!!
Een tip als je foto's op internet wilt zetten en ze niet wilt kwijtgeraken: op je SD kaartje zit een klein "hendeltje" aan de zijkant dat je kan verschuiven. Als je dat op 'lock' zet, dan kunnen de foto's er in principe niet af. Dat hebben ze me toch verteld in NZ in zo'n internetcafé. Mss eens vragen daar he...ze zullen je zeker helpen!
groetjes,
Fien

Wendy

Amaai, je bent echt zoveel mogelijk aan het bezichtigen! Groot gelijk! Geniet ervan, dit is een reis om nooit meer te vergeten!

Carine

Prachtig dat je daar zoveel te zien krijgt, en vooral heel leuk voor Milan dat het hem zo bevalt ! Blijkbaar zijn ze daar heel vriendelijk en gemoedelijk, daar kunnen de Belgen nog iets van leren hé ! Veel plezier in de echte outback, dat wordt nog spannender denk ik !
Liefs, Carine

Leen Patrick Emma Luca

Hallo Bérénice en Milan,
We hebben vandaag samen de blog gelezen. Geweldig wat jullie al op een paar dagen hebben gezien en meegemaakt. Geniet van jullie droomreis en hou ons op de hoogte ! We zijn in elk geval benieuwd om nog meer te lezen.

mama en papa

Nu pas terug thuis van Frankrijk. Goed dat ik al gerust was per sms. Wat prachtig toch mijn zoeteke wat jullie daar allemaal beleven. Voor Milan valt het allemaal goed mee, hij geniet er ook van geloof ik, geniet er beiden maar met volle teugen van, dit is de reis van je leven !
Toch ook fijn dat er zo goed voor de "Backpackers" wordt gezorgd. Jouw nieuwe fleece zal goed van pas komen denk ik in Urulu.
Met ons alles ok. Tot volgend reisverhaal dan hé. vele, vele zoentjes die wij nu sturen naar "Down Under" !

Patrick en Jenny

Wow, spannend om te lezen !
Zijn blij voor jou dat alles naar wens verloopt, geniet er maar met volle teugen van, Is jullie harde schijf groot genoeg om alles te bewaren ?
Dikke kus aan jullie beiden en we blijven jullie volgen hoor.

annemie en jan

Het is zo leuk dat we jullie kunnen volgen!
Inderdaad, australie draagt zorg voor zijn toeristen blijkbaar.
Trek maar veel foto's....dan kan je later je resi NOG eens overdoen met al je fotomateriaal.

Voorzichtig, groetjes aan Milan en geniet er verder van.

Claire en Joël,

Wauw, wat spannend,geniet er maar van, maar wees voorzichtig, zal uw reisverhaal verder volgend, gaan binnenkort bij uw ma en pa.
dikke zoen voor jullie allebei

Je zusje

Shit,wat ben ik jaloers als ik dat zo allemaal lees!!!!
Wimpie en ik zouden dringend moeten terugkeren naar daar..., dat avontuurlijke zou ons ook nog bekoren.
Sorry dat ik nu pas reageer maar ons reisje naar Frankrijk zit er alweer op, geen internet daar waardoor ik jullie verhaaltjes nu pas kan lezen.
Ik had het u nog gezegd van de papegaaien, geen oorstopkes nodig gehad?
Zusje, geniet ervan, je hebt er hard voor gewerkt en gespaard.
Ik ben in ieder geval benieuwd naar de foto's.
Dikke zoen van ons en wees voorzichtig hé want er zijn nog zoveel mooie dingen op de wereld die de moeite waard zijn!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!