Mac Donnell Ranges

DAG 3

Vandaag staat onze eerste tour op het programma: een daguitstap naar het nationaal natuurpark 'Mac Donnell Ranges'.

Het is zo moeilijk te beschrijven wat ik er gezien heb... sorry folks, je moet het echt gezien hebben. Het natuurpark wordt gekenmerkt door een prachtig gebergte in de typische rode kleur. Deze rode kleur is er gekomen - dat weten jullie wellicht ook allemaal - door ijzer. Het is ook eigenlijk enkel de buitekant die deze rode kleur vertoont.

Later zal ik hier zeker nog enkele foto's toevoegen maar daar waag ik me hier niet aan... stel je voor dat ik ze opeens kwijt ben... ik zie het zo gebeuren. Heb het hieral gehad met mijn tekst invoeren ook want de vorige blog was bijna klaar (heel mijn verhaal van de Aboriginals stond er al op) en floep computer uitgelogd... je krijgt blijkbaar maar een aantal minuten... de ene computer een uur maar de andere logt al uit na 25 min. ... grrr, redelijk hatelijk als je blog helemaal geschreven is en je tussendoor niet kan bewaren!!!

Dus ja, terug naar de foto's dus die volgen maar de echt geinteresseerden kunnen misschien al eens googelen en meegenieten van wat Milan en ik vandaag allemaal te zien kregen.

Standley Chasm, Ellery Creek Big Hole, Glen Helen Gorge, Ormiston Gorge, Finke Gorge, Simpson Gap.

Je kan eigenlijk zeggen dat elke bezienswaardigheid gekenmerkt is door de rode rotsformaties en de meeste plekken hebben een natuurlijke 'waterpoel'... in de zomer kan je er probleemloos een duik nemen in het water maar ... vanmorgen9 graden en in de namiddag gelukkig een 16-18-tal graden en in het zonnetje zalig ... maar nog niet echt zwemweer dus Milan heeft het bij Glen Helen Gorge gehouden bij pootje baden. Daar hebben we ook genoten van een heerlijke Aussie lunch.

Bij Simpson Gap kan je 'Rock Wallabies' zien... eigenlijk vooral bij avondval dus we hadden niet zo veel geluk...of toch? Ja hoor, mijn arendsoog heeft een wallabie gezien. Milan niet, dus we moeten zeker nog verder uitkijken naardeze schatjesin 't wild! ;)

Op de terugweg zagen we ook twee arenden die een kangoeroe aan het oppeuzelen waren... de circle of life! :(

De rivieren lopen hier eigenlijk gewoon over de weg en dat kan hier eigenlijk geen probleem zijn daar het zo'n droge regio is. Aleen wil het nu dat het deze winter al zeer veel geregend heeft, wat het hier normaalgezien nooit doet in de winter. Dus voor veel wegen moesten we door de rivier rijden... natuurlijk niet echt hoog he. ;)

Nu ja, jullie zegt het waarschijnlijk niet veel... je moet het gewoon gezien hebben om 'the beauty' ervan te apprecieren. 'The outback'... spectacular! :)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!