We zijn er... in OZ

Hier zijn we dan... in mijn droomland.

De reis was lastig maar zeker indrukwekkend. Abu Dhabi heeft een indrukwekkende luchthaven. Ik wist niet goed wat ik me moest voorstellen bij een vlucht van een vliegmaatschappij uit de Arabische Emiraten maar Etihad Airways is zonder overdrijven een ware luxe... en als je dan kijkt naar Abu Dhabi de thuisbasis van Etihad, moest ik helemaal niet verwonderd zijn.

Alleen jammer dat ik ginds een souvenir van mij heb achtergelaten... trui verloren onderweg en pas vastgesteld al op het vliegtuig. Jammer! Maar nog het meest jammer dat ik nu dus maar 1 trui meer beschikbaar heb en dit met 14 graden overdag... gene vette! ;)

Oke ja, als dit het enige is dat er onderweg kon mis gaan viel het al bij al nog mee he!

Na de vlucht van 14 uren landen we in Sydney... nog in de donker maar toch nog een glimp opvangend van de oceaan. Best indrukwekkend om te landen met de oceaan slechts tientallen meters onder ons!

De douane is er inderdaad streng, heel streng. Je wordt er zelfs gefilmd aan de paspoortcontrole. Milan had zijn kap op en moest die uitdoen 'for the camera'! :-O In het vliegtuig krijg je een kaartje waarop je moet invullen waar je verblijft, hoe lang, voor welke reden en of je iets in te voeren hebt. Ze vallen zelfs over zand die in bergschoenen in de groeven zit en zo de 'environment' zou kunnen beinvloeden, OMG!

Dus ja, ik had een lading medicijnen aan te geven... tegen buikpijn, diarree, zeeziekte,... noem maar op, de typische reisapotheek. Euh ja, ik kreeg een krabbel 'control''... Dat meen je niet he?! Ik zag het al zo gebeuren dat ze de valies opensmeten, met hun handschoentjes doorwoelden en ik achteraf moest proberen om de spullen die ik moeizaam erin heb gekregen, er onder het waakzaam van een douanier weer moest inpletten!!! Gelukkig is het zover niet gekomen en na een korte uitleg had ze door dat ik niet van plan was om in medicijnen te handelen! :)

Na Sydney waar ze trouwens heel behulpzaam waren -want ik had geen flauw idee waar ik moest zijn voor de binnenlandse transfer - ging het dan met Qantas inlands naar Alice Springs. Een pick up service van de hostel heeft ons veilig in Alice Lodge Backpackers afgezet. Een knusse, nettehostel met veel faciliteiten. Enkel de slaapplek valt wat tegen. Een steenoude caravan met twee bedden en een frigo. Waar moet ik in godsnaam met mijn kleren blijven? Tja, dit zal wat improviseren worden. Maar maakt anderzijds niet veel uit, we zijn hier niet om op de kamer te zitten. En echte backpackers doen het primitief! :p

Nu ga ik even met Milan tot aan de speeltuin, hier net de straat over. And last but not least wil ik even melden dat mijn ventje SUPER was gedurende de hele vlucht.Geen enkel, maar werkelijk geen enkel vervelend moment of gezaag. Ik geloof het zelf bijna niet... dank je Etihad voorhet ongelooflijke entertainmentaanbod! Maakte de vlucht zelfs voor mij niet saai! ;)

Tot later met meer nieuws over Alice Springs zelf.

Reacties

Reacties

ann

ik vind dit bijna ontroerend! zo goed dat alles ging! en bé, geef toe, een trui: verkopen ze dat daar niet op elke hoek van de straat? ;-) je hebt alweer een reden om te shoppen!!!!
amuseer jullie geweldig daar!!!

Marijke

Ja, :-) dat van die trui dacht ik ook al,... gewoon enen kopen, dan heb je bij je thuiskomst een échte aussi trui :-)
Geniet geniet geniet!!!!

Carine

Toch een hele geruststelling dat jullie veilig en wel zijn aangekomen, want dat is al een avontuur op zich. En nu kunnen julli beginnen aan het echte avontuur, geniet er tenvolle van !!! En voor Milan een dikke pluim hoor !!
Vele groetjes en tot later x

Carine

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!