Een voormiddag in Kuala Lumpur, een namiddag in Kuala Selangor

Dag 32

Vanmorgen voor de verandering eens geen wekker maar Milan die me wakker maakte om 7.30u. ;)

We kregen een heerlijk ontbijt voorgeschoteld – nog eens pannenkoeken met banaan - en Indiaans brood. Dat laatste hadden we nog nooit geproefd maar smaakte echt lekker. Een heel dun krokant deeglaagje met rietsuiker, vermoed ik. Mmmm!!

In de late middag stond er een tour op het programma maar vanmorgen gingen we nog eens op eigen houtje op pad. Stappen, metro op en weer stappen tot we eindelijk ‘the Lake Gardens’ bereikt hadden. Hier hebben we eigenlijk gewoon even genoten van een stukje groen in deze metropool. Wat kuieren door het park, een ijsje eten en Milan kon zijn hartje ophalen op een leuke speeltuin. “Mama, da’s nog iets voor de kleutertjes als de nieuwe school er komt!” Haha, inderdaad!

Op de terugweg zijn we dan ook door Chinatown gewandeld. Dat moet je ook gewoon eens gezien hebben! Die kraampjes blijven een leuke bedoening!

Om 15.30u werden we dan opgepikt voor de ‘Fireflies tour’. Het plan was om met een boot op de Selangor-rivier te kijken naar de talrijke vuurvliegjes die je vindt in de bomen langs de oevers.

In de regen verlieten we Kuala Lumpur voor een taxirit van een dik 1,5u richting Kuala Selangor. Niet gedacht dat dit zover buiten de stad lag en het was nog eens ongelooflijk druk ook, vandaar de lange rit.

De eerste stop was ‘Bukit Melawati’ of Monkey Hill. Op deze berg kon je tientallen ‘Silver Leaf Monkeys’ voeren. Enkele straatventers verkochten er een soort sperziebonen die de aapjes gretig uit je handen kwamen trekken. Milan vond het geweldig!

Eén van de aapjes had een kleintje en dat was in tegenstelling tot mama die zwart was lichtbruin. Wat schattig zeg!

Na een halfuurtje reden we even verder richting een Chinees vissersdorp. Daar zouden we dan later de boot nemen en ook eten in één van de Chinese visrestaurants daar.

Even de sfeer van het dorp opsnuiven – het deed me sterk denken aan de Clan Jetties in Penang – en dan naar het restaurant. Vis eten, had ik echt wel zin in!

We bleken de enige blanken te zijn tussen al die Chinese toeristen. Een grappig zicht!

Op het menu stonden groenten met kip, een gefrituurde vis, gebakken rijst, gekruide scampi’s en krab. Ach ja en een Chinese thee… brrrr, niets voor mij! En voor Milan zeker niet! ;)

Het eten was zeker niet slecht maar van de krab had ik meer verwacht. We hebben in Australië eens zelf gevangen krab gegeten en die was 10 000 x lekkerder. Ik vond hem echt te droog. Eerlijk… ik had er meer van verwacht!

Na een uurtje mochten we dan de boot op. Wij weer als enige blanken tussen al die Chinezen. Die zullen ook niet goed begrepen hebben wat we daar kwamen doen waarschijnlijk! ;)

Met snelle vaart over de donkere rivier… tot we bij een donker stukje bleven dobberen. En toen kwamen ze tevoorschijn… honderden vuurvliegjes. Eerst zagen we er eentje, dan twee en hoe donkerder het werd, hoe meer we het zagen flikkeren. Het deed ons denken aan die flikkerende lichtjes in de kerstboom! ;)

Al bij al hebben we maar een halfuurtje naar het schouwspel gekeken. Wel jammer want we hadden er een heel eind voor gereden.

Op een uurtje stonden we terug in Kuala Lumpur. Het was een toffe uitstap maar nogal tijdrovend en aan de dure kant als je bekijkt dat we de vuurvliegjes al bij al een halfuur hebben gezien. Maar bon, dat kunnen we dan ook weer afvinken maar kan ik jammer genoeg niet met jullie delen want voor foto’s of film was het veel te donker…

mama en papa

ja kind, 't kan niet altijd even geweldig zijn hé, moet speciaal zijn als je daar zo tussen al die Chinese mensen bent. Pannenkoeken met bananen : dat wordt zeker een nieuw gerecht bij jou thuis ;))))