Met een zeilboot rond de eilanden van Langkawi

Dag 27

Vandaag stond er een ‘Island Tour’ op het programma. Met de taxi werden we opgehaald en richting de haven gebracht. Op de kleine jacht zat er al een koppel te wachten en samen met het koppel in de taxi waren we met zessen. Amaai, als dat geen luxe was!

De hele dag konden we drinken wat we wilden - zelfs gin en vodka - , met als resultaat dat één van onze passagiers tegen het einde van de dag strontzat was! ;)

We konden gewoon vooraan op het dek liggen en kabbelend op het water genieten van de rust en het prachtig uitzicht. En Milan die zat geen minuut stil en ging overal op verkenning op de boot. Hij mocht zelfs een hele tijd het roer overnemen. Dat hij dat cool vond, moet ik niet zeggen zeker?!

We zagen er onderweg de ‘Pregnant Lady’, een bergketen in de vorm van een liggende, zwangere vrouw. En als we verder dobberden zagen we het ene eiland na het andere, allemaal jungle.

Na een tijdje liet Dola de netten uit en mochten we in de netten hangen. Wat verfrissend en wat een ervaring! Gewoon in open zee met een prachtig uitzicht. En Milan hing in de reddingsboei die achterop dobberde. Wat vond hij dit reuze… tot zijn hoed wegvloog! ;) zeilboot stoppen en even terugzwemmen om de hoed op te pikken. Probleem opgelost en we konden verder dobberen!

Ondertussen maakte Dola onze lunch klaar op de barbecue die aan de zijkant van de boot hing. Wat rook dit heerlijk toen we in de netten hingen.

Lunchtijd! Heerlijke barbecue (kip en gegrilde vis… mmmmm), Maleise lekkernijen en frisse salades. Echt, echt lekker!

Ondertussen was de zeilboot aangemeerd dichtbij een eiland en kajakte Milan met de Australische – toen nog niet zatte – passagier richting het eiland en ik nam de motorboot om m’n fototoestel droog te houden! ;)

Daar ondernamen we een kleine jungletocht. We hoopten wilde zwijnen te zien maar niets van dat. De tocht was niet zo spectaculair.

Terug op het strand ging Milan met Dola mee om de motorboot weer op te pikken en wat was hij blij als hij ook daar eens zelf mee mocht varen.

En dan was het tijd voor de terugreis. Wat kletsen met de dames van respectievelijk Australië en Zuid-Afrika, een beetje zonnebaden, wat fruit snoepen en vooral genieten!

Als we het enorm cruiseschip in zicht kregen, waren we bijna terug aan wal. Amaai, nogal indrukwekkend zo een cruiseschip van dichtbij. En natuurlijk wil Milan de volgende keer met zo’n schip op reis! :D Jammer dat ik vergeten spelen ben met de Lotto! ;)

We sloten de dag af aan het zwembad van ons resort. Ik lekker lui met een boek en Milan in het water… tot de zon onderging!

PS Ach ja, Langkawi heeft een betekenis. ‘Helang’ wil zeggen arend en ‘kawi’ betekent marmer. En inderdaad, je ziet er voortdurend arenden zweven e zeker tijdens onze boottrip. Prachtig! En toen we eergisteren met de ferry arriveerden, zagen we ook het boegbeeld van Langkawi, een stenen arend. En de grond is – hoe kan het ook anders - rijk aan marmer!

mama en papa

Droomzeiltocht noem ik dat ! Moet zalig geweest zijn en dat Milan eens zelf mocht varen, ja, echt iets voor hem !
En ik denk dat je op cruise nooit zoveel beleeft, zoals jullie samen nu, dus, niet erg van de lotto ;)))))