Sightseeing in Langkawi

Dag 26

Vandaag zijn we het eiland gaan verkennen met een privégids. Hij is de echtgenoot van de vrouw die hier naast Maria het resort leidt.

Met de auto reden we eerst richting de kabelbaan want ik wilde graag een zicht op de jungle vanop de ‘Skybridge’. Tegenvaller want daar het laagseizoen was, was de brug gesloten voor onderhoud. Dat moet natuurlijk ook gebeuren maar liefst niet net als ik daar ben! ;)

Dan maar met de kabelbaan naar boven om te genieten van het uitzicht vanop de platforms. Zeker even mooi, maar de skybridge was gewoon eens iets anders.

De rit op zich was al mooi en het laatste gedeelte best spannend want het ging serieus steil omhoog. Niets voor bobonne! ;)

Na een uurtje genieten van het uitzicht voor een heel kort ritje terug in de auto richting ‘Seven Wells’, een heel mooie waterval. Deze keer had ik wel mijn bikini aan en kon ik ook een zwempje doen. Heerlijk fris dat water! We kwamen er ook voor de eerste keer in aanraking met wilde apen. Geen eten en drinken laten staan want ze waren er in een handomdraai mee weg!

De volgende stop was ‘Tengkorak Beach’, een publiek strand, zo goed als verlaten. Heerlijk om te relaxen en vooral veel in het water te hangen.

We zetten de tour verder richting ‘Black Beach’. Eigenlijk niet zo een mooi strand omdat het zoals de naam zegt zwart gekleurd is als gevolg van bepaalde mineralen die de grond rijk is. Maar even kijken en een kiekje nemen. Zo hebben we al rood, wit en nu zwart zand gezien! ;)

Even terug de auto in en onderweg zoete watermeloen eten. Mmmm, dat smaakte! En voor de derde keer vandaag stopten we aan een strand, Tanjung Rhu Beach. Deze keer eentje met een schitterend uitzicht. Waw!!!!

De laatste plek waar onze gids ons mee naartoe nam, was wel heel bijzonder: ‘Ramadan Bazar’. Deze plek was eigenlijk een markt waar de lokale bevolking allerlei lekkers verkocht, elke avond gedurende de Ramadan-maand. Op die manier moeten ze ’s avonds na zonsondergang niet nog beginnen koken. We kozen er ook uit wat we die avond zouden eten. Heel veel lekkers om uit te kiezen en we gingen dan ook beladen met zakken terug naar het resort.

Met ons tweetjes aten we in alle rust ons lekkers op. En er was zelfs nog over voor morgen…

mama en papa

Heerlijk toch zo al die verschillende stranden kunnen zien en overal naartoe gereden worden, wat heb jij dat goed gepland zeg !