Angthong National Marine Park, verbluffend mooi...

Dag 16

Iets voor kwart na zeven werd er op de deur geklopt “Your pick-up is here, madam…” Oké, ietsjes te vroeg dus moest ik me haasten om alles bij elkaar te rapen. ‘k Wou de mensen die in het busje zaten niet te lang laten wachten, niets zo beu als dat hebben we in Chiang Mai ondervonden want toen moesten we eens een halfuur wachten op een familie die nog gezellig zat te ontbijten!

Dus om 7.15u zaten we weer in een minivan, deze keer op weg naar een kleinere haven in Koh Samui. Daar vertrok een speedboot om 8.30u richting ‘Angthong National Marine Park’ (vertaling: ‘Golden Bowl’). We stapten als voorlaatste op de boot en hadden daardoor een plaats rechts achter, de vaarrichting mee, leek me ideaal om niet zeeziek te worden. Het was een uur en een kwartier varen tot de eerste stop. Na een kwartier werd duidelijk dat de zitplaats niet ideaal was. De wind kwam van links dus we kregen heel de reis letterlijk een koude douche… nu ja, koud niet echt! ;)

De eerste stop was een snorkelstop, dichtbij rotsen in het midden van de zee, ‘Koh Wao’. Een mooie locatie! Het koraal was in ieder geval mooier dan op onze locatie in Koh Tao maar de vissen vond ik daar dan weer mooier.

Na een uurtje voeren we verder doorheen het nationaal park. Prachtig!!!! Links en rechts rotsen met wat groen, kleine strandjes, grotten,… Je moet het gewoon gezien hebben… ik post wel nog eens enkele foto’s om er een idee van de krijgen.

Nadien gingen we voor anker op ‘Koh Mae Ko’. Hier werd even een fysieke inspanning vereist want om het prachtige ‘Talay Nai’ (of ‘Emerald Lake’) te zien moesten we zo’n honderdtal smalle, steile trappen naar boven. Afzien in die hitte dus maar het uitzicht was schitterend! Je keek niet alleen uit over het azuurblauwe meer maar eveneens over het nationale park. Mooi, mooi, mooi!

Terug de boot op voor een kwartiertje en tijd voor lunch. Dit deden we in een klein vissersdorpje, ‘Koh Paluya’, in het nationaal park. Het enige bewoonde eiland in heel het gebied… bewoond door “zeezigeuners”.

We kregen er een lekkere Thaise maaltijd voorgeschoteld en niet pikant voor de verandering, joepie! Naast het “restaurant” was er een plek waar de lokale bevolking zich verzamelde en de muziek stond er luidop te spelen. Enkele jonge meisjes stonden op de muziek een dansje te doen, zonder kostuum of zo, gewoon spontaan. En giechelen maar! Leuk om te zien!

Nadien nog even rondgewandeld in het dorp… wat kan het leven eenvoudig zijn als je naar deze mensen kijkt…

De allerlaatste stop: ‘Song Pee Nong Beach’. Hier maakten we een kajaktour gedurende zo’n drie kwartier. Wat mooi! Ik weet, ik val in herhaling maar zelfs in Australië was de plek waar we toen gekajakt hebben niet zo mooi en dat wil al wat zeggen… want ik en Australië, ik kan misschien niet altijd objectief zijn! ;)

Nog een mangoshake geslurpt terwijl we met onze voeten op het warme zand liepen of hingen in de zee… meer moest dat niet zijn! ;)

En dan vlogen we terug over de golven van de zee richting Koh Samui. En zagen we daar geen vliegende vissen?! Ja, toch wel!

Om deze perfecte dag af te sluiten gingen we nog even naar het strand op 50m van onze verblijfplaats. Milan had graag Edgard en Tiger nog eens terug gezien. Tiger was er wel maar Edgard niet. Nog even bleven we op het strand want Milan bleef hopen maar Edgard kwam niet… Hopelijk morgen...

Reacties

Reacties

mama en papa

Zo, dat hebben jullie dus ook weer gezien en dat jij iets mooier vind dan Australiê, verwonderlijk, 't moet dus echt super zijn.

Jeanine en Daniel

We volgen al de ganse tijd jullie supere reisbelevenissen.
We zijn echt verwonderd over je organisatie-en schrijftalent.Als we dit lezen zouden we ook nog graag
zulke dingen willen meemaken,maar op deze manier genieten we toch ook een beetje mee.Nog heel veel mooie weken wensen we jullie toe.Wij gaan nu een paar daagjes naar zee,als we terug zijn volgen we jullie verdere belevenissen.

Filip & Isabel

Zo, na een uurtje lezen, zijn we rond. Een heerlijk verhaal om lezen en het doet het bij ons alweer kriebelen. 4 augustus vertrekken we naar Tunesië, maar ik verlang er toch stiekem naar om terug eens voet te zetten in Azië of in Zuid-Amerika ... Wie weet, wie weet. Veel plezier daar nog. Geniet van het land, de mensen, het eten, de muggen, ... ;-) X

Zussie

Dit kan niemand je meer afnemen!Genieten van de schoonheid van de natuur, eventjes wegdromen...Enjoy, het is namelijk allemaal zo snel voorbij en het duurt dan weer zolang tot het volgende avontuur voor de deur staat!Dikke zoenen, ik ben fier op jullie! X

Berenice

Jeanine en Daniel, leuk dat jullie onze reis volgen! Geniet van de dagjes aan de zee... eindelijk goed weer heb ik gelezen! Joepie!

Ja mama, ik vond het ook heel verwonderlijk! ;)

Filip en Isabel, geniet ook, maar van Tunesië, het zal toch ook wel een andere cultuur zijn! Dat is zo leuk aan verre bestemmingen! Goeie reis!

Lief van je, Gwendo! En inderdaad, we genieten volop want ik verschiet ervan dat we eigenlijk al 2,5 weken weg zijn...

kathy

Amai,het is bijna niet te geloven wat voor een prachtig land het is,als ik lees wat jullie al allemaal hebben gedaan en gezien dan komt het water me in de mond!Voor mij zal het de éérste jaartjes wat thuisblijven zijn ,maar als ik dit lees geniet ik volop mee en waan ik me ook in verdere oorden.Geniet er maar verder van en ik blijf zeker jullie reisverhaal volgen!!!!!!
Vele groetjes uit Zomergem

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!