Op weg naar de eilanden...

Dag 12

Vandaag brengen we zo goed als een volledig dag door op de luchthaven.

Na een lekker ontbijt nemen we om 10u afscheid van deze relaxte B&B en voor de laatste keer maakten we gebruik van de prima taxiservice ‘Oriental Escape’, een stuk duurder dan een gewone taxi maar ze zijn ongelooflijk betrouwbaar. Een aanrader!

Ik raakte ook aan de praat met de taxichauffeur want ze willen uiteraard altijd allemaal weten waarheen je reis verder gaat. Ik zei hem dat het richting Koh Samui ging maar dat we eigenlijk vandaag de hele dag op de luchthaven zouden doorbrengen. Hij wist me dan te vertellen dat ik gewoon naar de balie van ‘Bangkok Airways’ moest gaan want indien er een vroegere vlucht beschikbaar was, konden ze me probleemloos omboeken. Dat leek me wel wat!

Met ‘Air Asia’ vlogen we twee uren later naar Bangkok. Ik zei het misschien al maar ‘Air Asia’ is als low-cost maatschappij echt een aanrader. Goed geregeld en heel verzorgd. Ze zijn dan ook voor niets al drie jaar op rij uitgeroepen tot beste low-cost-luchtvaartmaatschappij van de wereld.

Maar niet te vlug victorie kraaien want we hebben nog enkele vluchten met hen voor de boeg.

In Bangkok volgde ik de raad op van de taxichauffeur en ging onmiddellijk naar de balie van ‘Bangkok Airways’. En ja hoor, we konden omboeken naar de vlucht van 16.30u, meer dan twee uren vroeger dus. Joepie!

De tijd vloog voorbij, ik had vanalles gepland om me bezig te houden maar ik ben er zelfs niet toegekomen. Op de luchthaven in Bangkok hadden we dan ook de kans om iets meer westers te eten. Milan wou absoluut donuts en voor ene keer mocht dit wel zijn middagmaal zijn! ;-)

En ik koos voor een baguette met tonijnsalade en groenten uit… mmmmm… wat heeft dat ons beiden gesmaakt!

Boarding time … de vlucht duurde slechts een uurtje en het vliegtuig was nog maar de lucht in en ze waren daar met hun plateaus met een lichte vliegtuigmaaltijd. Een gevulde mini-omelet, mini-pistolet met kip, drie stukjes fruit, een stukje gebak en twee drankjes. En dat moest allemaal op nog geen 10 min. op zijn want het vliegtuig ging alweer landen… Hilarisch!

Toen we landden, waren we precies in een andere wereld. Koh Samui heeft een superkleine luchthaven en er zijn maar twee bagagebanden, één voor de internationale en de andere voor de nationale vluchten, wat een wereld van verschil met Bangkok. Daar loop je gewoon verloren maar na een tweede stop in Bangkok beginnen we al kenners te worden! ;-)

Ja, Koh Samui gaf je echt het gevoel op een tropische bestemming beland te zijn. Hier hadden we geen transferdienst geregeld maar we werden al hartelijk begroet door de hostessen van de luchthaven die ons direct doorverwezen naar de taxiservice van de luchthaven.

Met een minivan met negen mensen reden we richting ‘Lamai Beach’. Het eiland is onderverdeeld in verschillende regio’s naar gelang de stranden.

Ons verblijf ‘Amarina Residence’ oogde fenomenaal met in het midden van de lobby een binnenzwembad. “Mama, mama, mag ik zwemmen?” Een verblijf met een zwembad, daar keek hij al zo lang naar uit dus hoe kon ik neen zeggen?!

Terwijl Milan ploeterde in het kleine bad, regelde ik onze ferry voor morgen want voor we hier op Koh Samui verblijven, trekken we morgen nog twee dagen richting het rustige en naar schijnt idyllische Koh Tao.

Tot op Koh Tao!

Reacties

Reacties

annemie

Hallo

Ik lees dit voor het eerst nu.
Wat een belevenissen maken jullie daar allemaal mee zeg!
Uitersten!
Onvergetelijk voor Milan en voor jou!
Geniet daar volop verder maar ....voorzichtig zijn hee!

zoen
Jan en Annemie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!