Ayutthaya, de eerste kennismaking

Dag 4 (vervolg)

We hebben eigenlijk gewacht tot de regen over was – een beetje relaxen kon geen kwaad - en tegen 16u zijn we op pad gegaan. De gastvrouw van ‘Promtong Mansion’ is alleraardigst. Ik had voordien enkele dingen opgezocht en adressen neergeschreven maar ze bood ons gewoon een infoboekje en stadsplan aan en duidde alles erop aan zodat we helemaal niet op zoek moesten. En voor elke vraag had ze een antwoord, schitterend! En ze sprak ook zeer goed Engels. Wat een verademing was want gebrekkig Thais Engels is niet zo gemakkelijk te begrijpen! ;-)

Morgen bezoeken we enkele ‘wats’ tijdens een tour maar diegene die we niet aandoen en ik toch wil zien, brengen we vandaag een bezoekje. Of tenminste eentje ervan… Wat Ratchaburana is op nog geen 10 min. stappen te vinden. Nog een mooie ruïne blijft er over van het tempelcomplex en als we op het domein binnenkomen, lopen we er bijna helemaal alleen. Super!

Het domein is niet echt groot want de tempels liggen verspreid dus het historische Ayutthaya strekt zich uit over enkele kilometers. Toch lopen we er een dik uur rond en genieten van de rust. Ik kan me voorstellen dat dit morgen absoluut niet het geval zal zijn…

Nadien gaan we op zoek naar een restaurantje dat op Tripadvisor goed in de smaak viel. Jammer genoeg niet gevonden maar ik herinnerde me een ander restaurant dat ook “goede punten” kreeg en dat kwamen we nu net op de terugweg tegen. ‘Malakor’ proberen dan maar!

De jongen die ons bediende was niet direct supervriendelijk maar het eten was echt wel lekker. Milan kon iets meer “westers” uitkiezen en ging voor het gekende pad thai. Ook was het heel gezellig zitten op de patio met zicht op de straat en tempels. En de prijs was ongelooflijk. We betaalden 145 baht ( nog geen € 4) voor twee gerechten, 0,5l water en een gewoon flesje Fanta. Nu pas begrijp ik waarom de mensen zeggen dat het zo goedkoop eten is in Thailand. Dat was de eerste avond in Bangkok niet het geval want toen heb ik gewoon € 50 betaald! Het restaurant oogde inderdaad chiquer en je zag er ook enkel buitenlanders. Ze zullen het wel geweten hebben!

Op de terugweg hebben we dan op de avondmarkt nog even het lekkere fruit ‘longan’ gekocht dat we gisteren geproefd hebben.

Ondertussen was het al donker… ook hier wordt het zoals in Australië rond 19u donker. Daar moet ik toch echt aan wennen hoor.

En nu wat vroeger onder de wol… tot morgen!

Reacties

Reacties

mama en papa

Je hebt wel geluk met de hostels hé, zo vriendelijke mensen precies. Morgen een vermoeiende dag waarschijnlijk, maar de moeite zal beloond worden ;)

Patrick en Jenny en de kids

Amai, wou dat ik in jullie plaats was, geniet er maar van en wij kijken naar de bus.

Anja

Nog een fan bij! Heerlijk lezen, jouw reisverhaal! Super dat je zoiets met je zoon doet! Nog een goede reis en nog véél schrijven he! x

annelies, arwen, rhune & youna

zalig om trg jullie reisverhalen te mogen meelezen!
nog een goede reis!
gr van ons allemaal xxx

Marijke De Meyer

't Lijkt wel een boek waarin ik elke dag een blad kan lezen :-)
Geniet ervan!
Marijke

Julie

Super om jullie reisverhalen terug te lezen! Dit wordt weer een ongelooflijk avontuur voor jullie beiden! GENIET ERVAN!!!
xxx
Julie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!