Eerste kennismaking met Bangkok

Dag 2

De transit in Qatar was net lang genoeg om een Facebook-status te plaatsen en dan 10 min. later weer ’t vliegtuig op. Dit vliegtuig was zelfs nog groter en jammer genoeg drie rijen van drie naast elkaar… Grootste vliebtuig waar wj al mee gevlogen hebben, amaai! Maar heb toch liever een plekje voor twee en zeker om te slapen. Kan maar moeilijk op diene andere zijn schouder zitten kwijlen! ;-)

We zaten nog maar goed neer en ja weeeeeer eten! Die stewardessen doen gedurende 6 uren niet anders dan eten opdienen en afruimen… overdreven!

Slapen ging vanzelf. Milan sliep al een halfuurtje na opstijgen. Heb ik zelfs moeten wakker maken om eerste malariapil te nemen. Aangezien deze altijd hetzelfde uur moeten ingenomen worden en je met tijdsverschil zit, midden in de nacht dan maar!

En dan een dutje doen, geen probleem mijn ogen vielen vanzelf dicht tot… ja de stewardess me wakker maakte voor – je raadt het al – eten!!! Gelijk ik wel zin had om 5u Belgische tijd Thaise rijst met kip te eten?! Gelukkig was er nog een croissant en fruitsla zodat ik na enkele hapjes proeven weer een tukje kon doen.

Met een vertraging van een halfuur landden we in Bangkok, 12.30u plaatselijke tijd. Op zoek naar de desk om een visum aan te vragen. Wat blijkt?! België staat niet op de lijst voor visa. Twee keer gevraagd: “Ben je echt zeker? Ze vertelden me dat ik wel een visum nodig heb…” Neen, niet! OK dan maar zeker?!

Gemakkelijk, dan maar vlug de bagage ophalen. Vlug?!?! Een uur en 15 min. hebben we rijtje geschoven om voorbij de immigratie te raken. Maar bon, toch eindelijk voet op Thaise bodem… onze valiezen stonden al naast de band want de bagage uit Bahrein stond al toertjes te draaien! ;-) OK, dat ging vlotjes!

Benieuwd of de taxi die ik geregeld had bij een extern taxibedrijf ook nog stond te wachten want ’t was ondertussen 14u… 2 uren na aankomsttijd.

Bagage nog eens door de scanner en richting aankomsthal. Goed kijken… ja hoor, van service gesproken… bordje met “Berenice en Milan” … super! Eenmaal buiten valt de hitte als een bom op ons… OMG, wat is dat?! Van 15°C gisterenochtend naar 35°C 24 uren later! Maar de taxichauffeur had ook twee flesjes water voorzien… Als hij ons nu ook nog op het juiste adres afzet, complete service wat mij betreft!

De rit duurt een halfuurtje. Wat een gekrioel! En ze rijden er ook links dus ook weer aanpassen. ‘k Moet wel zeggen dat die ring van de luchthaven naar het centrum er beter bij ligt dan bij ons! ;-) Maar wat een drukte hier in Silom Soi… niet normaal! Echt een andere wereld. Een grote laan met hoge gebouwen met in de zijstraten daarvan kleine straatjes met restaurants/winkels/… naast elkaar gepropt en niet te vergeten het ene voedselstalletje naast het andere.

In onze hostel ‘Smile Society’ worden we vriendelijk onthaald en mogen we na een kwartiertje naar de kamer. De gastvrouw helpt zelfs de valiezen sleuren, doen ze niet in alle hostels hoor… Nette tweepersoonskamer met eigen badkamer, TV, kleine koelkast en oef… airco!

Ach ja, en de hostel is schoenen verboden… een Thais gebruik! :-)

Even relaxen op de kamer en ons dan seffens in de drukte van Bangkok begeven want we moeten toch ook eten hé. En ook eens bekijken hoe we morgen naar onze eerste toer geraken.

We hebben een restaurantje lekker dichtbij uitgekozen op basis van comments op Tripadvisor. We konden natuurlijk ook één van de vele voedselkraampjes uitproberen maar aangezien mijn maag nog overhoop lag van het “regelmatige” eten tijdens de vlucht, toch maar opteren voor een echt restaurant. Kwestie van de maag een beetje tijd geven om te wennen! ;-)

Zelfs op restaurant niet gemakkelijk om iets “niet-spicy” uit te kiezen maar de crispy eend met spek en spruitjes :-)smaakte echt lekker. Zelfs Milan die absoluut geen spruitjesfan is, zei “Mmmm, lekkere spruitjes!” Tja ze waren dan ook bereid met een laagje honing! ;-)

Wat vriendelijke mensen… tijd om een praatje te maken. Je voelt je echt wel welkom, tof!

Terug door de mengelmoes aan geuren naar de hostel en vlug bed in… ’t Is vakantie en nog maar 22.15u maar ik wed dat ik goed zal slapen!

Reacties

Reacties

Dirk

Hey ex-klasgenootje... Geniet ervan!

Fien

Heerlijk om dit allemaal te lezen, ik kijk al uit naar de volgende verhalen! Ik wens jullie een fantastische reis toe! Wat heeft Milan geluk met zo'n mama!! Veel plezier!

Zussie

Slaapwel! X

Wendy

Super dat we jullie reis opnieuw een beetje kunnen volgen! Geniet ervan en de verhalen zullen we nadien zeker nog horen!

Katrien Vermeire

Je hebt nog een fan bij, ook ik ga je reisverhalen opnieuw volgen! Leuk dat julllie weer zo'n avonturenreis maken met zijn tweetjes! Ik kijk al uit naar het vervolg met prachtige foto's! Veel plezier! x

mama en papa

Van een speciale aankomst gesproken, toch fijn te horen dat alles zo goed in orde was zoals je geregeld hebt, 't is in Europa soms veel minder hé. Moet wel heel speciaal zijn in die andere cultuur te zijn, je hebt groot gelijk dat je dat allemaal doet en ook Milan de kans krijgt dit allemaal mee te maken. Blijf voorzichtig hé ! xxx

Inge

Wat een leuk idee om je reisverhaal op internet te zetten! Ik volg zeker mee! 'k Vind het trouwens erg moedig dat je zo met z'n tweetjes op een grote reis vertrekt! Mama en papa hebben gelijk! Wees voorzichtig! Geniet ervan en veel plezier! xxxx

Bérénice

Bedankt allemaal! Het is inderdaad een heel avontuur maar na vandaag voelt Bangkok al bijna vertrouwd! ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!