Een nieuw avontuur... We vertrekken!

Dag 1

Hier zijn we dan weer… 2 jaar geleden is ons Australië-avontuur al… time flies!

Deze keer gaat de bestemming richting Zuid-Oost Azië met als eerste stop Bangkok.

’t Was eigenlijk al redelijk spannend nog voor de reis begon… laat ons zeggen dat ik even gezweet heb. Ik kwam aan de check-in en vroeg de hostess of ik al een visum had. Neen, nog niet, ik kan dat aanvragen in Thailand zelf heb ik overal gelezen… “Ja, da’s waar”, ging de hostess verder, “als je max. 30 dagen verblijft in Thailand maar bij jullie is dat langer… Ik zal even bellen…” ‘k Kan je zeggen dat het zweet me eventjes uitbrak aan die balie. Wat nu? Stel je voor dat… Even niet aan denken, Bérénice! Na enkele minuten wachten, kreeg ik het verlossende antwoord dat ze ginder het visum dat ik zal krijgen wel kunnen verlengen. Oef! Allez, ’t is te hopen dat die info ook inderdaad correct is, anders zal ik op 15 augustus nog in Thailand staan… of Maleisië omdat ik Thailand niet terug binnen geraak voor mijn terugvlucht!

Tot zover het inchecken… Afscheid nemen van bobonne en opa en dan kort dutyfree shoppen want ik heb beloofd mijn gastvrouwen in Maleisië 2 magneten uit België mee te brengen. En waar anders kan je zo’n toeristisch hebbeding vinden als op de luchthaven?

“Milan, heb jij de zak met sandwiches die lieve bobonne voor ons gesmeerd heeft?” Euh, neen?! OK, onze zak met Belgische lekkernijen is achtergebleven bij… bobonne! ;-)

Naar de gate… veel ambulanciers… wat is er aan de hand? Een wit tentje opgezet, niet goed… krop in de keel! Slik, wat een mooie (terug)reis had moeten worden, loopt voor die mensen dramatisch af… Ik mag er niet aan denken…

Ene keer in het vliegtuig kwam ik gelukkig terug in een vakantiemodus. Ik had de plaatsen maanden geleden al gereserveerd via het internet en 29A en 29B is onze stek voor de komende 6 uren.

Qatar Airways is ook weer een aanrader. Kussentje en dekentje liggen klaar en elk ons eigen TV-schermpje goed voor uren film- en spelplezier… die 6 uren zullen zo omvliegen.

Ook het eten was helemaal niet slecht. Voor Milan had ik een kindermenu gereserveerd. Ik had dit nog nooit gedaan dus benieuwd. Was hij in de wolken toen ze met een grote Spongebob-lunchbox kwamen aanzetten! Hij is er fan van dus kon niet beter. Lekker slaatje, een Balisto, een Minute Maid fruitsapje, een sandwich, een pasta met kip en een gebakje. De twee laatsten niet waw.

Mijn dinner was keuze tussen “chicken” or “beef”. Ik heb geopteerd voor de krokante kip in een tomatengroentensaus met pasta. Echt lekker, overtrof ‘Steamplicity’ (voor de insiders ;-))

Daarnaast nog koude aardappelblokjes met dressing en een warm broodje. Als toetje datzelfde (mottig ;-)) gebakje maar met een Mignonnette-tje. En een glaasje Franse wijn. Kan tellen voor een vliegtuigmaaltijd toch?

Ach ja, zei ik al dat ze ook rond kwamen met hete vochtige doekjes? Wat een luxe! :-)

Nog een kleine 2 uren en we landen al in Doha, Qatar, voor een korte tussenstop. Kwestie van de benen eens strekken! ;-)

Reacties

Reacties

mama en papa

Dat was dus toch al goed verlopen, benieuwd naar jullie verdere avonturen.

Zussie

Je bent een kanjer in schrijven en in het elkaar steken van je reisje, het is echt genieten om je te kunnen volgen:-) Dikke zoen X

Filip & Isabel

We zijn nu pas begonnen aan je blog.Ik denk dat we dus nog even zullen moeten doorlezen. ;-) Beter eten dan Steamplicity ? Da's nu ook weer niet moeilijk, hé ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!