Kuranda

DAG 27

Vandaag bezoeken we het stadje Kuranda wat boven in het regenwoud ligt. Er zijn natuurlijk nog van deze stadjes maar het bijzondere daaraan is dat er een 'skyrail' naartoe is en een 'scenic train' terug (of omgekeerd).

We worden aan onze hostel opgepikt door een busje dat ons eerst naar 'the skyrail' brengt. Om 9.15u stappen we in zo'n gondel. Het eerste moment best wel griezelig om zo naar boven te gaan, je krijg teenmaal boven het regenwou een uitzicht tot aan de oceaan. Niets voor bobonneke! ;) Maar zowel Milan en ik vinden het super. We stoppen twee keer onderweg in de tussenstations. Daar zijn erboardwalks om de omgeving te bekijken.

Tussen 10.30u en 11u zijn we in Kuranda, het eindstation. Nog een souvenirfoto en op weg naar het stadje.

Het stadje bestaat eigenlijk uit een aaneenschakeling van souvenirwinkeltjes. Milan wordt gek! :) En mama haar portemonnee nog platter dan hij al is na deze reis! ;)

De tijd vliegt en we lunchen in een gezellig cafeetje met binneterras. Voor mij een baguettebroodje met gerookte zalm, voor Milan een croissant met ham en kaas. Het smaakt want na het 'dweilen' had ik best wel honger.

Nog een 1,5u tijd te doden. Geen probleem hier want we hadden eigenlijk tijd te kort. De gids gisteren raadde ons 'the Butterfly Sanctuary' aan dus bestemming gevonden. De vlindertuin is niet zo groot maar schitterend. Waw, zo'n mooie vlinder. De blauwe Ulysses is de lieveling van iedereen maar keimoeilijk om voor de lens te krijgen. Mij is het in ieder geval niet gelukt.

Om 14u nemen we dan 'the scenic train' terug naar Cairns. Het is een oude trein met keiveel wagonnetjes. Ook het interieur is antiek. We hebben mooie plaatsen aan het raam en het uitzicht is spectaculair. Je ziet er zelfs 'the Barron Falls' langs de rit. de sporen zijn 'geplakt' tegen de berg, omgeven door bomen of afgrond. Na 1,5u komen we aan in Cairns, waarna we terug gevoerd worden naar onze hostel.

Deze voorlaatste avond gaan we naar 'the Night Markets', allemaal winkeltjes door Aziaten uitgebaat, om onze laatste souvenirs te kopen. Hoe moet ik dat allemaal in de valies krijgen want ik had geen gaatje over voor souvenirs?! ;)