Cape Tribulation: "Jungle Surfing"

Dag 26

Ook vandaag weer is het regenwoud onze bestemming. Het busje van 'Jungle Tours' pikt ons om 7.20u op voor onze rit naar Cape Tribulation, de plek waar het regenwoud de oceaan raakt.

Maar eerst stoppen we nog eens onderweg voor een bezoek aan 'the Wildlife Sanctuary', een kleine zoo met de typische dieren van deze streek. Wij zijn eigenlijk maar geinteresseerd in een bepaald dier, nl. de koala. Ja hoor, daar zit hij dan superschattig te wezen in de boom! <3

In tegenstelling tot hoe hij eruit ziet, is een koala eigenlijk geen knuffeldier. Maar deze koala's zijn in gevangenschap grootgebracht dusmet henkan je wel eens op de foto. Een leuk souvenir!

OOk hier weer een heleboel kangoeroes en wallabies die je kan voederen uit de hand. Een leuk extraatje!

De rit gaat verder. We stoppen bij Rocky Point voor een zicht op Snapper Island en de oceaan langs de weg. Dit is trouwens heel adembenemend, kilometers weg langs de uitgestrekte oceaan, met niets anders te zie dan bomen, rotsen en stranden. (Thijsie, geen buildings zoals onze kust! ;))

Tegen lunchtijd arriveren we in Cape Tribulation. Lunch: chips& beefburger... lekker!

13.30u worden we opgehaald door een busje van 'Jungle Surfing' maar dus nog een halfuurtje de tijd om even naar het strand toe te wandelen. Toch speciaal hoor, want je stapt van het regenwoud recht het strand op.

Nu is het tijd voor waarvoor we helemaal hiernaartoe gereden zijn, nl. het jungle-surfen.Alle losse dingen uit je zakken en dan harnas aan. Milan krijgt de helm van Darth Vader en ik deze van Hanna Montana... grappig! Zo word je dan ook de hele tocht door genoemd.

We wandelen eerst door het regenwoud een padje naar boven tot aan het eerste platform. Brrr, het kriebelt als ik zie dat we toch hoog boven de grond hangen. Eerst een vijftal voor ons en dan onze beurt... gewoon van het platform afstappen en dan wordt je langs een kabel van de ene boom naar de andere getrokken. Amaai, de gids met enorm veel armspieren hebben om dat elke dag te doen! En ja, het was eraan te zien!:p Maar dat 'gewoon' afstappen vergt toch even wat overredingskracht! :) Maar een vrouw van over de zeventig - als het geen 80 was?! - durft het dus ik ook! Haar echtgenoot niet...

Oke, die eerste rit ging supertraag dus piece of cake! De tweede rit doe ik samen met Milan, het is een duo-rit. Deze gaat ook traag maar is wel de langst nl. 80 m en de hoogste want in het midden van de kabel hang je 22,5m boven de grond... er stroomt ook een klein kreekje. Daar laten ze je dan even hangen... in the canopy... je hangt daar te bengelen in het midden van het regenwoud. Tof!

Vanaf het derde platform is het andere koek want dan zoef je echt naar beneden.. zoals een death ride. Ja, een gil ontsnapt me. Maar wel tof! Veel griezeliger was het om voor me Milan van dat platform te zien gaan... Mijn moederhart! <3

Ondertussen zijn we aan het laatste platform beland en als klap op de vuurpijl kan je deze ondersteboven doen. Daaaaag, ik ben niet gek! De gids probeert Milan te overtuigen om ondersteboven te gaan hangen maar hij begrijpt niet zo goed wat hij moet doen en dus wordt het een gewone snelle rit. Voor je van het platform gaat moet je nog je lievelingsdier kiezen. Voor Milan wordt het een 'monkey' en wordt hij verondersteld deze geluiden te maken als hij van het platform afgaat... en ja, dit gaat heel goed! Niet verrassend zeker?! :) Alle mensen staan te lachen...

Mijn beurt... Welk dier? Eigenlijk is mijn lievelingsdier een kangoeroe maar een vrouw voor me koos dit al dus wordt het een koala. E trouwens sinds mijn bezoek aan de sanctuary, voeg ik een koala toe aan m'n lijstje! ;) Dus ja, een koala gromt dus ik moet al grommend het platform af... We moeten zonder handen en dat is echt moeilijk... Met wat overredingskracht ga ik van het platform af zonder handen. Daar blijf je even hangen want ik wil best mijn grenzen verleggen en ondersteboven proberen. Touw vastnemen en benen rond zwaaien. Oke, dat durf ik, ik hang ondersteboven maar mijn handen zijn nog veilig rond het touw. En dan de gids voortdurend: 'Get lose of your hands,...' Neen, dat durf ik niet... Allez, een hand dan... 'The other one also...' iedereen staat je daar aan te moedigen. En ik doe het - als enige vrouw notabene - ik laat beide handen los en hang ondersteboven met mijn benen rond het touw, zonder handen in het harnas vast... echt griezelig. Ik gil! Maar dan laat hij het veiligheidstouw los en zoef ik naar beneden.... ik roep zo hard als ik nog nooit geroepen heb... ik brul het hele regenwoud samen! :p Blijkbaar dus toch gek! :p

Als ik me eindelijk weer kan coordineren, krabbel ik overeind terug het platform op. Alle omstaanders staan te gieren van het lachen! De gids geeft me een high five en zegt: 'Hanna Montana, you really made my day!' :) Blijkbaar heeft hij het gegil opgenomen want hij zegt in zijn microfoon: 'Guys, that was a koala!' en schiet in de lach!

Waw, van adrenaline gesproken! Unbelievable!

En daarmee zat het Jungle Surfing avontuur er op. Nog twee T-shirts als souvenir en dan terug naar Cape Tribulation. Nog drie kwartier 'bekomen ' op het strand en dan de bus terug naar Cairns.

Een zoveelste super-dag!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!