Mareeba - Palm Cove

DAG 23

Vanmorgen - of beter vannacht - loopt de wekker af om 3.30u... ja, je leest het goed! ;) Om 4.15u worden we opgehaald door een busje van 'Raging Thunder' waarmee we naar Mareeba rijden, een stadje op een uur rijden van Cairns. We blijken samen meteen andere toerist de enige blanken tussen allemaal Japanners... echt grappig!

Wat gaan we daar zo vroeg doen, vragen je je waarschijnlijk wel af... wel we gaan ballonvaren.

Onze gids Chris vertelt ons dat we een goede dag hebben uitgekozen want het is zowaar weer de koudste dag van deze winter... haha, ik trek dat aan zeker?! Maar geen probleem, ik had er me op voorzien want Milan en ik hadden onze winterjas en een muts aan... in tegenstelling tot sommige andere toeristen die letterlijk stonden te rillen van de kou.

Als we letterlijk in het veld worden gestuurd, ligt de ballon al klaar en een kwartiertje later zitten we in de lucht. Je voelt bijna niet dat je van de grond gaat! :p In het begin vind ik het eigenlijk een beetje beangstigend en overvalt me een 'hoogtevreesgevoel' en ik wil ook zeker niet dat Milan te dicht bij de rand van de mand komt... maar gelukkig verdwijnt dat gevoel vlug.

We zien een paar minuten later de zon opgaan... waw, wat mooi! Een zonsopgang vanuit een ballon, alvast niet alledaags.

We hebben een uurtje geboekt dus moeten we weer even landen voor diegenen die maar een halfuurtje ballonvaren. De landing verloopt zacht en rimpeloos... niets van gevoeld. Even later zijn we weer in de lucht en kunnen we nu met het volledige daglicht genieten van het prachtige uitzicht. Mareeba is de streek van de suikerriet- en mangoplantages dus het is heel groen. Ook het gebergte van'the Atherton Tablelands' is mooi zichtbaar. Onder ons zien we in de velden af en toe kangoeroes voorbij huppen of paarden die de ballon volgen. Even verder is de Barron River en krijgen we de weerspiegeling van de ballon in het water te zien... wat knap!

Maar aan mooie liedjes komt een einde dus tijd om de landingspositie aan te nemen. Deze landing verloopt een beetje bruusker daar de piloot een Japanse vrouw moest overtuigen om haar camera weg te steken... de ballon wacht echter niet op haar! ;)

Ene keer we uit onze ondersteboven positie zijn gerold, helpen we de piloot en bemanning de ballon op te bergen.

Tijd voor ontbijt met toast, ei, bacon,... fruit en champagne! We mogen nog even rondsnuisteren in 'the Heritage Museum' waar we ontbeten en dan terug naar Cairns.

Wat een fantastische ochtend!

Terug in de hostel hebben we eerst even geluierd aan het zwembad om nadien de stadsbus te nemen naar Palm Cove, een van de Northern Beaches op drie kwartier van Cairns. Palm Cove wordt het 'Saint Tropez' van deze regio genoemd. En inderdaad, je ziet er ander volk en het oogt allemaal wat chiquer maar ik ben er niet door overdonderd. Cairns lijkt me relaxter.

We hebben een uurtje aan het strand gelegen. Net lang genoeg voor Milan om plezier te hebben in de golven. Er stond zeer veel wind waardoor de zee heel onstuimig was. Pret verzekerd!

Tegen 16u vond ik het welletjes... te fris... dus bus terug naar Cairns.

Milan zegt 's avonds spontaan wat een leuke dag hij het vond... ik kan 't geloven! ;)

Reacties

Reacties

mama en papa

Wel zoeteke, kan er iets mooiers zijn om de natuur te bewonderen in een luchtballon met champagne achteraf, wat een gelukzak ben je toch !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!