Cairns

DAG 21

Eerst en vooral wil ik mijn lezers in Belgie dietrouw mijn blog volgen bedanken voor de toffe reacties. Ik kan eigenlijk niet echt reageren daar in de meeste hostels waar het internet gratis is, er lange wachtrijen zijn tot een computer vrij komt en wanneer het internet betalend is, moet ik elke kostbare minuut ten volle benutten. So, THANKS GUYS!

Back tot Cairns...

Vandaag is het weer warm maar grijs... niet echt een probleem vandaag want we hebben niets gepland. De trips die ik gisteren via het internet heb geboekt, worden vandaag bevestigd in de desbetreffende reisagentschappen.

We hebben de rest van de middag vrij en wat doe je dan in Cairns?! Je maakt een wandeling langs de 'Esplanade'. De Esplanade is een promenade die langs de zee loopt. Veel is er niet echt te zien want het is laagtij. Dus niet echt indrukwekkend in vergelijking met 'the Whitsundays'. Ik word verwaand zeker?! ;)

Maar de Esplanade is zeker wel leuk. Het is er een gezellige drukte: toeristen die een wandelingetje maken, locals die hun hond uitladen of sportievelingen die joggen.

Langs de promenade staan er ook signs die de mensen waarschuwen het strand bij laagtij niet te betreden: krokodillengevaar! Dat moet je me maar ene keer zeggen! ;)

Op de Esplanade is er ook een grote speeltuin waar Milan zich even heeft uitgeleefd. Of wil je er deelnemen aan een circusworkshop of volleyballen of fitnessen of skaten... het kan er allemaal! Ongelooflijk!

We wandelen terug via de winkeltjes en ontdekken er 'the Night Markets', een overdekte hal met het ene souvenirwinkeltje naast het andere of het ene massagesalon naast het andere. Al de winkeltjes lijken in Aziatische handen te zijn... je ziet hier trouwens in Cairns enorm veel Aziaten.

En ondertussen is het donker dus tijd om terug naar de hostel te gaan om te koken... nog nooit zo graag gekookt als hier trouwens! Ik moet de Belgische keuken dan wel heel erg gemist hebben! :p

Reacties

Reacties

annemie en jan

Jullie maken het daar elke dag super lezen we!
Dit wordt een reis om mooit meer te vergeten.
Je keek er zo naar uit!
Geniet elk moment ...ook al is het weer soms ietsje minder!

groetjes uit Zomergem!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!