Airlie Beach - Cairns

DAG 20

Na een lange, vermoeiende nachtrit van bijna 10 uren gearriveerd in Cairns. Het heeft de hele nacht geregend en ook in Cairns is het om 7u 's morgens behoorlijk grijs... alleen andere temperaturen dan bij ons want het is om 7u al 'topjes-weer'! ;)

In de hostel aangekomen mochten we direct plaatsnemen aan het ontbijt. Zoals bij alle betere hostels is dat 'cereals', toast met confituur (en hier ook pindakaas) en melk, koffie of thee. De twee laaste drinken we beide niet maar ondertussen - na 20 dagen Australie - hebben we ook Nesquik ontdekt dus maken we zelf onze chocomelk.

De hostel was tof qua infrastructuur...alle kamers waren gecentreerd rond op de benedenverdieping het zwembad en de bovenverdieping de patio waar er loungezetels staan en ook lamge eettafels en de keuken gesitueerd is.

Ook vandaag moeten we weer tot 14u wachten tot onze kamer klaar is en dus onze tijd doden maar het werd beloond, de kamer was schitterend! Ik had via het internet een 'twin-apartment' geboekt en het voldeed helemaal. Prima badkamer, ruime keuken (met fornuis, ijskast, microgolf) met kleine eettafel en zelfs een zetel. En last but not least: een kleerkast! Wat een luxe om na 20 dagen mijn kleren eens allemaal uit die valies te halen!

Vlug boodschappen gedaan want vanavond zou ik eens werkelijk een 'home-cooked dinner' klaarmaken. Het was ondertussen 15utoen we eindelijk kondenlunchen.

De rest van de dag hebben weniet veel meer gedaan. Het was dan ook dikwijls echt aan het gieten. Vooral de trips voor de komende week gepland want dit is onze laaste stop dus het is nu of nooit! ;) En Milan was in zijn nopjes met de kinderprogramma's op TV... 'zoals op Nickelodeon!' :p

Dinner-time: bloemkool, puree en worst! Mmm, lekker gewoon!

Dat ik vandaag vroeg in dromenland zat, zal jullie wellicht niet verbazen!