Long Island

DAG 18

Ik wou me eindelijk eens uitslapen... maar dat was buiten meneerke Hellemont gerekend... het was al licht buiten dus ik dacht 'valt nog mee' tot ik op mijn wekker keek... 6.35u... grrr!

Weer eens de periode van de vakantie om de valiezen nog eens uit te mesten... we hebben bijna alles al gebruikt dus veel te veel heb ik niet gepakt, enkel misschien T-shirts, die konden gehalveerd worden. Tip voor de volgende trektocht!

Na een uitgebreid ontbijt gaan we via de ‘Whitsunday-bushwalk' op eilandverkenning. The Whitsundays bestaat uit 74 eilanden en zijn eigenlijk bergen die boven water uitkomen. Dus tijdens onze bush walk krijgen we ook een mooi zicht over het water. In dit 'bos' vliegen er ook honderden prachtige vlinders... die trouwens in het resort overal met tientallen rond je hoofd fladderen. Heel mooie exemplaren maar zo moeilijk om op foto vast te leggen.

Na de wandeling gaan we met een kajak peddelen. Er staat weer een stevig briesje en daar de wind zuidoostelijk komt, drijven we als we even niet oplettend zijn vlug af naar open zee. Ik mag het niet gedroomd hebben: met de kajak afgedreven op the Great Barrier Reef... omgeven door haaien, ‘stingers' en walvissen.... brrr, geef me dan maar liever een stevige boot! Links, rechts, links, rechts... oke, de boeien komen dichterbij... oef!

Ongelooflijk, op een mum van tijd waren we voorbij de boeien afgedreven. Nog even dichterbij proberen kajakken maar door het laagtij was ook dit niet zo gemakkelijk. Laten we de kajak maar gewoon terugbrengen.

Op de kajak stel ik ook vast dat Milan een tekenbeet heeft... de tekentang komt dus toch van pas. Amaai, zijn dat taaie beesten om los te krijgen!

Om 13u is het ‘fish feeding'-tijd op het pontoon. Tientallen supergrote, platte vissen (ze lijken op de discusvissen die we vroeger in het mini in onze aquarium hadden) komen aan gezwommen. Leuk om te zien!

En zo is het alweer tijd voor lunch... wat zijn we hier toch lekker lui!

Wat zullen we nu eens doen? Wat denk je van een jacuzzi-ke?! ;) Ja, waarom niet! In de jacuzzi onder de palmbomen... Ik heb het al gezegd: must be paradise! :p

Van lui in de jacuzzi naar nog luier met een roman in de ligstoel aan het strand voor onze kamer... wat is het hier heerlijk!

Om 16.45u worden de ‘rainbow lorikeet' gevoederd. Tientallen prachtig gekleurde vogels van overal op het eiland komen naar die plek gevlogen en landen op je hand, schouder of hoofd. Het levert me prachtige beelden op!

We gaan terug naar het strand om de zonsondergang niet te missen...

Douchke nemen en zo is ‘t alweer dinner time... Jammer want dat betekent ook dat dit onze laatste avond was!

Reacties

Reacties

mama en papa

Je spreekt van lui zijn, maar als ik zie dat jullie bijna op open zee weg waren, vinden wij dat toch heel actief ! En dat je dan achteraf beloond wordt met een jacuzzi en languit liggen in je zetel, kijkend naar het reaf, wat wil een mens meer hé. zoentjes van ons. PS Hou die tekenbeet maar goed in 't oog.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!