Airlie Beach - Long Island

Dag 17

Vandaag start ook weer zo'n beetje ‘the highlight' van onze reis, nl. een verblijf op een Whitsunday-eiland.

We nemen om 8u de ferry naar Long Island. Amaai, wat een woelige vaart! We zaten eerst bovendeks maar na een kwartier hield ik het voor bekeken, de wind maakte het veel te koud. Gelukkig maar want even later meldde de kapitein dat de mensen die niet kletsnat wilden worden, beter een plaatsje binnen konden kiezen. En inderdaad, het water spatte metershoog op, tot groot jolijt van Milan, hij vond de tocht hilarisch... en ik was gewoon blij dat ik een 'Touristilleke' had genomen want we zaten precies in een pretparkattractie! ;)

Een uurtje later kregen we 'ons' eiland in zicht... dat zag er veelbelovend uit! Palmbomen, zandstrand, turkoise zee en stralende hemel... wat willen we nog meer?

Het duurt nog voor 13u tot we in de kamer kunnen maar we worden dan ook voor het wachten beloond... Terrasdeur open... drie stappen en je staat met je voeten in het zand... 25 stappen en je staat aan de waterlijn! Waw, onze kamer kijkt gewoon uit over the Great Barrier Reef!

Na de lunch maken we een kleine wandeling over het strand want het is laagtij. Je ziet er enkele schelpen en koralen maar niet echt spectaculair... we krijgen de tip van enkele andere toeristen om naar ‘the back beach' te gaan. Een hotel met een voor- en achterstrand? En ja hoor, deze is rotsiger maar door het laagtij komen prachtige koralen boven water. Meenemen kan niet want het is natuurgebied maar foto's nemen mag wel. Er loopt niemand... wat een rust!

Na de wandeling ga ik languit liggen in de zetel en kijk ik over The Whitsundays tot de zon ondergaat... This must be paradise!

Reacties

Reacties

mama en papa

Onze allerliefste kleinzoon is gelukkig niet zeeziek hé, hij heeft er nog plezier van ook !

ann en marc, jules en jef

hoho, ik ben vorige week zeeziek geweest van een excursion sur mer, zeiknat van de opspattende golven, .... en kotsmisselijk, ... maar allé, ik heb het niet overleefd!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!